Star Alliance lounge i Barcelona (BCN)?

Diskussion i 'Lounger' startad av Friskytten, 24 Mars 2014.

1. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej, ska resa från BCN till ARN i SAS Plus (bokningsklass A eller B, kommer ej ihåg) och har EBG/D.

SAS Plus bokad i A eller B = Economy.

Det ser skumt ut på Star Alliance Lounge Finder, kan det verkligen stämma att *G inte har access?

Utgår från att bokningsklass C och kanske några andra (J, Z?) fortfarande räknas som Business Class i dessa sammanhang.

loungefinder.png

2. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kommer in i loungen antingen som EBG/EBD eller med biljett i SAS Plus (oavsett bokningsklass). Loungelistan på sas.se är en bra referens, *A-lounge finder har lite för ofta fel.

Se upp var du sätter dig bara, städningen/saneringen av loungen är klart eftersatt...

1 person likes this.
  3. Christian R

Christian R DYKWIA

Bookingklasse A,P,B,S,Y,J & C er alle SAS Plus og på den måde også "Business" så naturligvis har du loungeadgang.

Noget helt andet, hvor har du fra at A & B = Economy?

Lidt bonus, af SAS klassiske Business bookingklasser (C,J,D & Z) er det kun C, og J!? der findes på short haul, C er fullfare og J også er en 'dyr" bookingklasse.

4. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Eftersom det är en kontraktlounge så är det fullt möjligt.
    I tex. Billund så är det bara Business som kommer in vid inrikes i loungen som sas använder.

Sas Plus bör nog räknas som Business i detta fall.

Som tur är så funkar priority pass oftast då allt annat misslyckas i 3: partslounger.

Edit: Här razzlade in svar!

Det är förmodligen någon som vet till skilnad från mina spekulationer i detta fall.

5. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    http://www.businessclass.se/forum/s...ydligande-information-om-sas-go-sas-plus.html

6. Christian R

Christian R DYKWIA

Friskytten, OK nu forstår jeg. Der står Stadig "C" som kabineklasse på boardingkortet selvom det ikke er bookingklasse C (ex står der CA). Du kommer helt sikkert ind i loungen på din plusbillet i bookingklasse "A"

7. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har besökt loungen i BCN när jag rest i SAS Go med guld kort i star allians

1 person likes this.
  8. Friskytten

Friskytten Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ju bc.se standarduppsättning i verktygslådan (EBG, A3G, Diners... ) så då blir det fail safe :)

1 person likes this.
  9. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Är det någon som kommit i BCN loungen med bara plusbiljett dvs utan statuskort inom *G?

Eller är alla som hänger här *G i något program? ;)

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kom in i november med sas plus utan högre status än EBS.

2 personer gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!