Senaste nytt

Star Alliance lanserar Round the World premium economy fares

ulagun

Medlem
Gjorde en RTW i business för åtta år sedan.
Vilken upplevelse efter drygt två månaders resande satt vi i Seattle och förstod absolut inte vad vi skulle hem att göra...
Funderar nu på ny RTW nästa år.
Efter vår första RTW resa är economy uteslutet. Har prövat SAS Premium till NYC och fann det helt acceptabelt.
Vad anser ni på BC, både jag och fru Ulagun har guldkort. Är det verkligen värt merkostnaden att välja business class mot billigare alternativet Premium Economy.
 
Flyger ni bara dagtid är skillnaden inte lika stor, men om ni ska vara effektiva och flyga på natten så är ju business eller first oslagbart.
 

Jonas C

Medlem
Skillnaden i pris mellan Business och Premium Economy är ganska liten, så än så länge ser jag inget skäl till att välja det.
 

andersl

Medlem
Jag testade Lufthansa's PE för första gången häromdagen på rutten CGK-KUL-FRA, och måste tyvärr säga att det var en besvikelse.
Har åkt Turkish PE ett 10-tal gånger (IST-HKG), och tycker allting utom IFE är klart bättre på Turkish (och dessutom betydligt billigare).
 

Senator

Moderator
Jag fick se Lufthansas PE kabin på B747-8i. Jag hade blivit ohört besviken om jag hade köpt den produkten. Inte själva hårdvaran, men där ligger dessa 5ish rader mellan 4 rader ekonomi och resten av ekonomiklass. Ingen alls unik känsla. En PE kabin bör IMHO vara avskilt från ekonomi rent fysiskt. Jag uppfattade att så här det på t.ex. A380, men det såg inte alls kul ut på den kärran
 

andersl

Medlem
Jag fick se Lufthansas PE kabin på B747-8i. Jag hade blivit ohört besviken om jag hade köpt den produkten. Inte själva hårdvaran, men där ligger dessa 5ish rader mellan 4 rader ekonomi och resten av ekonomiklass. Ingen alls unik känsla. En PE kabin bör IMHO vara avskilt från ekonomi rent fysiskt. Jag uppfattade att så här det på t.ex. A380, men det såg inte alls kul ut på den kärran

I mitt fall var det A340-300, och där är PE direkt efter business på rad 10-15. Jag satt på rad 10 och det var mindre benutrymme där en på första raden i Economy. Där man dessutom störs av att väldigt många pax tror att dom ska in på business toaletten, och som hinner dra undan gardinen innan dom blir tillbaka visade.
Kommer sannolikt inte att betala för den produkten igen.
 
Toppen