Star Alliance lanserar Round the World premium economy fares

Diskussion i 'Star Alliance' startad av andersl, 30 Juli 2015.

  1. andersl

    andersl Medlem

    Ort:
    Stockholm
  2. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Gjorde en RTW i business för åtta år sedan.
    Vilken upplevelse efter drygt två månaders resande satt vi i Seattle och förstod absolut inte vad vi skulle hem att göra...
    Funderar nu på ny RTW nästa år.
    Efter vår första RTW resa är economy uteslutet. Har prövat SAS Premium till NYC och fann det helt acceptabelt.
    Vad anser ni på BC, både jag och fru Ulagun har guldkort. Är det verkligen värt merkostnaden att välja business class mot billigare alternativet Premium Economy.
     
  3. Jakob Österberg

    Jakob Österberg Medlem

    Ort:
    GOT
    Land:
    Sverige Sverige
    Flyger ni bara dagtid är skillnaden inte lika stor, men om ni ska vara effektiva och flyga på natten så är ju business eller first oslagbart.
     
  4. Jonas C

    Jonas C Medlem

    Ort:
    Västerås
    Land:
    Sverige Sverige
    Skillnaden i pris mellan Business och Premium Economy är ganska liten, så än så länge ser jag inget skäl till att välja det.
     
  5. ulagun

    ulagun Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är nog lite konstig, men när jag reser privat blir det helst på dagtid. Njuter faktiskt av själva flygningen. Sippa på en GT, titta ut, läsa lite, lyssna på musik och inte en jäkel som ringer och stör en
     
    Smuffe, iRobert, ACervin och 11 andra gillar detta.
  6. Flying P

    Flying P Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Har du prisuppgifter?
     
  7. andersl

    andersl Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Jag testade Lufthansa's PE för första gången häromdagen på rutten CGK-KUL-FRA, och måste tyvärr säga att det var en besvikelse.
    Har åkt Turkish PE ett 10-tal gånger (IST-HKG), och tycker allting utom IFE är klart bättre på Turkish (och dessutom betydligt billigare).
     
  8. Jag fick se Lufthansas PE kabin på B747-8i. Jag hade blivit ohört besviken om jag hade köpt den produkten. Inte själva hårdvaran, men där ligger dessa 5ish rader mellan 4 rader ekonomi och resten av ekonomiklass. Ingen alls unik känsla. En PE kabin bör IMHO vara avskilt från ekonomi rent fysiskt. Jag uppfattade att så här det på t.ex. A380, men det såg inte alls kul ut på den kärran
     
    Smuffe, pep och Jonas C gillar detta.
  9. RickardG

    RickardG Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Tog ett stickprov Stockholm-Frankfurt-Hong Kong-Sydney-Los Angeles-New York-Warzava-Stockholm. 64000 i Business och 45000 i Premium Economy. 19000 extra alltså för detta exempel.
     
    Smuffe och ulagun gillar detta.
  10. andersl

    andersl Medlem

    Ort:
    Stockholm
    I mitt fall var det A340-300, och där är PE direkt efter business på rad 10-15. Jag satt på rad 10 och det var mindre benutrymme där en på första raden i Economy. Där man dessutom störs av att väldigt många pax tror att dom ska in på business toaletten, och som hinner dra undan gardinen innan dom blir tillbaka visade.
    Kommer sannolikt inte att betala för den produkten igen.
     
    Smuffe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×