Star alliance gold seat block?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av freppa87, 3 September 2016.

1. freppa87

freppa87 Medlem

Halloj! Har på sistone flugit ett 30-tal Austrian flighter och har som EBG nästan varenda gång haft ledigt säte bredvid. Är detta någon officiell förmån? Eller något som Austrian har enbart för SAS? Jag blev också mycket förvånad när jag igår flög från Wien till Stockholm och blev tilltalad vid namn vid servering ombord.

Någon med liknande erfarenheter?

Smuffe och rosenstam gillar detta.
  2. EBGGOT

EBGGOT Medlem

Land:
    Sverige Sverige

Lufthansa gruppen är ganska duktiga på att ge EBG/EBD/EBP "extra bra" service titt som tätt trots att det inte är några officiella förmåner.
    Sektblock fungerar ofta samt att man får bland det första raderna vid resa i ekonomi klass.

Jag gissar att det funkar så även för andra star gold då jag sett på flera rutter att andra har fått samma behandling som jag trots att det varit från andra delar av världen och troligen inte EBG/D/P.

DOCK får jag aldrig något "extra" när jag reser biz med det är alltid konstan hög service ändå så det kvittar ....

3. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Bra gjort av dom, lär ju leda till att fler Ebg eller högre väljer Lufthansa gruppen på sina flygningar

4. nrdbck

nrdbck Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Smuffe och rosenstam gillar detta.
  5. SNIFF

SNIFF Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ok! ;)

upload_2016-9-4_8-24-11.png

Smuffe, nrdbck och rosenstam gillar detta.
  6. JohanA

JohanA Medlem

Hur vet du att det var seat block och inte bara ett fritt säte bredvid?

Juraj gillar detta.
  7. nrdbck

nrdbck Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag kände det på mig. Det liksom pirrade till i magen. Som när man är nykär.

Smuffe, mha321, Lounge Lizard och 2 andra gillar detta.
  8. JohanA

JohanA Medlem

Haha sure...med andra ord vet du inte.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!