Star Alliance Emergency kit

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Martin Björnström, 1 Maj 2011.

1. Hur många har fått ett sånt här kit genom åren?

sa-kit2.jpg

sa-kit1.jpg

Dom får man när det incheckade bagaget är försvunnet och man står där med endast kläderna på kroppen... :D

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag borde ha fått ett i Januari när Lufthansa söp bort mitt bagage på väg ARN-FRA-CAI. Dock var det bara 3e parts bagagehantering och representanter från Lufthansa saknades, så det blev inget...

3. Jacob

Jacob Medlem

Jag tror jag har fått tre eller fyra stycken senaste åren.

Gillar väskan, men innehållet är lite omärkvärdigt, och t-shirten är nästan alltid i storlek XL eller så...

1 person likes this.
  4. lnixon

lnixon Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    *hand upp*

Under en period när jag ofta flög kvällsavgången GVA-CPH-LPI var det ungefär 50% chans att förbindelsen i CPH funkade. Resten av tiden blev det en extra hotellnatt i Köpenhamn och ett dylikt kit.

5. Har ni testat handla nya grejer på flygbolagets bekostnad?

6. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Vad jag hört betalar Lufthansa nya kläder du köper om du returnerar kläderna till Lufthansa (!) när du kommit hem, annars betalar de endast halva värdet. Vidare tror jag HON-medlemmar kan får kontanter på flygplatsen när de har försenat baggage.

Jag kan förstå flygbolagen när de har passagerare som passar på när någon annan betalar å handlar snordyrt. Kanske vore en övre gräns bra? Typ "vi ersätter upp till X kronor per dag".

Air France betalade nya lakan för mig för ett par år sedan när jag flyttade till Österrike å blev utan baggage där lakan till nya lägenheten ingick..

7. Magino

Magino Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Något år sedan när Lufthansa tappade bort mitt bagage ersatte de hygien artiklar och underkläder med 100% och övriga kläder med 50%. Skickade bara ett mail med vad jag hade köpt och vad det kostade utan kvitton, fick pengarna efter ca en vecka.

8. Bra hanterat av Lufthansa!

9. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Har haft tur/otur att få både kittet och pengarna vid olika tillfällen. SAS begränsade nödshoppingen med 1000kr. Bagaget leverades typ en eller två dagar senare. Reglerna funkar endast om man är på bortaresa, vid försening på väg hem fick man ingenting.

10. Hyperion007

Hyperion007 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fick ingenting när jag flög ARN-CPH-LUX i december. Vi vart försenade från ARN så vi missade sista planet till LUX från CPH och jag hade bara incheckat baggage. Å andra sidan visste jag inte då vad som gällde så jag får kanske skylla mig själv lite.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!