Star Alliance Circle North Asia

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Martin Björnström, 1 Juni 2011.

1. Finns det någon som har bra koll på Star Alliance Circle North Asia fare?
    Circle North Asia Fare Terms and Conditions - Star Alliance

Den gäller för upp till 16 flighter på Air China (CA), Shanghai Airlines (FM) (till 31 Oktober 2011), ANA (NH), Asiana Airlines (OZ) och THAI (TG).

4800 miles eller 6600 miles maximum beroende på biljetttyp. Finns i Y/C/F.

Priset för 4800 miles i Business Class är 12800kr ex-ICN. Borde väl gå att få ihop en rätt skön routing? Förslag?

2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tror inte du kan flyga så där då de intrakoreanska flygen är med Air Busan. Som jag läser villkoren duger inte code share.

3. Jacob

Jacob Medlem

Inrikes i Japan skulle jag nästan hellre åka snabbtåget Shinkansen än att flyga runt.
    Ganska trevlig upplevelse och man får se mer.

Finns för det mesta bara economy, premium economy och första klass på inrikesflygningar i Japan. Och på jorden runt biljetter och liknanade Star Alliance biljetter räknas inrikes första klass som första klass.
    Dessutom är loungerna i Japan inget att hänga i granen.

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    Kollade lite i biljettreglerna och på Air China får man boka F om D inte erbjuds, men verkar inte vara så på de andra flygbolagen.

5. Enligt denna sida, kan man få tillfällig kinesiskt visum på Dalian flygplats(DLC) om man har internationell anslutningsflyg inom 7 dagar.

Det kostar bara 14 USD inkl. fotoavgift. Det är billigare än på Kinesika ambassaden i Stockholm.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!