Senaste nytt

Star Alliance-bonusresa i F - Most bang for the buck?

Tackar, blir spännand att boka. Antar de kan hjälpa till med en lite kreativ routing om det behövs eller behöver man ta fram förslag på detta själv? Asien känns spontant lättare att resa i F?
 

palmen

Moderator
Tackar, blir spännand att boka. Antar de kan hjälpa till med en lite kreativ routing om det behövs eller behöver man ta fram förslag på detta själv? Asien känns spontant lättare att resa i F?
Ta fram rutt själv, räkna inte med att agenten gör jobbet åt dig. De kan eventuellt hjälpa till att söka alternativ om det du hittar inte finns tillgängligt
 
Via USA i så fall med United. Osäker på om Avianca har F men kan vara värt att titta upp. Boka en resa hem i C som duger och boka om senare om platser dyker upp
Avianca har inte First, tyvärr. TAM la ner sin First, så inga sydamerikanska bolag har First. Från Rio kör Emirates First i sina 777:eek:r, men det är ju inget alternativ i det här läget.
 
Tack för eran hjälp, det uppskattas. Låter vettigt med förslaget att boka C hem för att sen försöka få dom att ändra till F och då kanske det även går att åka Brasilien mot t.ex Houston i C sen därifrån hem till Stockholm i F om det är en giltig routing.
 

kaktusen

Medlem
Jag letade också efter bra "bang for the buck" eller alla fall att resa ett flertal och långa flighter i F. Efter mycket läsande här på BC, och fantastisk hjälp av många superstars, såg jag att det ofta fanns väldigt god tillgängligheter Frankfurt-Handeda eller alternativt Munich-Handa. Även mycket platser mellan Haneda och Bangkok. Jag kollade platser varje dag men väntande till fem dagar innan avresa och ringde då Tallin för bokning. Jag föreslår att du skriver ned exakt vilka flighter du vill åka med samt förstås kollar dessa på United/Krisflyer/Expertflyer.

Min rutt blev till slut Arlanda-Frankfurt med tidig flight och sedan heeeeeela dagen i FCT. På kvällen åkte jag Lufthansa F till Haneda med 747-8. Där hade jag 12 timmars layover vilket var perfekt för att kolla in Tokyo samt njuta av den fantasirika ANA Suite lounge vid Haneda. Sedan Haneda-Bangok med Thai F, 747 nattflight. Hann med ett antal timmar på morgonen att njuta i Thai First Class lounge i Bangkok innan jag fortsatte till Kuala Lumpur i C. Där stannade jag i fyra nätter men hade kunnat stanna kortare.

På hemvägen blev det 22 timmar layover i Bangkok vilket passade mig perfekt och sedan dahlfight Thai F till Haneda. 15 timmars layover i vid Haneda, mer ANA lounge och sedan Lufthansa F till Munich. Dena igång med A340-600. Hann med att uppleva (gamla) FCL i Munich innan det var dags för Arlanda. Jag tyckte denna rutt innehöll ganska långa och bra flygningar.

Jag planerar nu en liknade resa i F under hösten med kidsen samt en till resa i F i December om det finns platser. Lycka till med bokningen:)
 

henrik l

Medlem
Tackar, blir spännand att boka. Antar de kan hjälpa till med en lite kreativ routing om det behövs eller behöver man ta fram förslag på detta själv? Asien känns spontant lättare att resa i F?

Kan bara understryka det #palmen skrev. Du måste exakt veta vad du vill ha när du ringer, räkna inte med med någon hjälp, snarare hittar dom inte det du vill ha, även om du sett att det finns lediga platser. A och O är en tillförlitlig sökmotor. United har nämnts, även Lifemiles tycker jag funkar hyfsat.
 
Då skall jag absolut se till att skriva ner flighterna så kan jag även försöka få in ett par timmar i FCT förhoppningsvis. :)
 

JohanA

Medlem
Kan bara understryka det #palmen skrev. Du måste exakt veta vad du vill ha när du ringer, räkna inte med med någon hjälp, snarare hittar dom inte det du vill ha, även om du sett att det finns lediga platser. A och O är en tillförlitlig sökmotor. United har nämnts, även Lifemiles tycker jag funkar hyfsat.
Min erfarenhet är att de hjälper att söka om det man vill ha inte finns.
 
Toppen