Senaste nytt

Star Alliance award med Air Canada försenad, tips på alternativa routings Köpenhamn-Canucun

Jag har en Star Alliance award inbokad idag (21 februari, 2017) i businessclass:

12:15 - 14:50 Köpenhamn -> Toronto
15:55 - 20:00 Toronto -> Cancun

Enligt SAS-appen kommer första flyget att gå 13:45 istället, vilket lär betyda att jag missar anslutningsflyget. Har någon tips på alternativa routings jag kan föreslå vid checkin? Vet någon hur man ändrar sitt frequent flyer-nummer i en Star Alliance awardbokning innan checkin?
 

AABack2ARN

Medlem
Enligt fr24 skall planet landa 12:54 (och enligt cph.dk skall det landa 12:45). Oavsett tror jag det blir knepigt att få iväg planet till 13:45. Även om de kan flyga in tiden något lär det bli knepigt att hinna med ett plan som går 15:55. Så du gör nog rätt i att försöka lösa detta på plats i Köpenhamn.

Återrapportera gärna!
 

olo

Medlem
Hur har det gått? Försenat till 14:05 ser det ut som.
Det ser inte som att det finns andra alternativ från Köpenhamn, så frågan är mer hur du vill ta dig från Toronto är jag rädd.
 
Hur har det gått? Försenat till 14:05 ser det ut som.
Det ser inte som att det finns andra alternativ från Köpenhamn, så frågan är mer hur du vill ta dig från Toronto är jag rädd.
Nej, flyget har inte gått, det stämmer som du säger att det är försenat till 14:05. Det blir övernattning i Toronto och avgång 06:15 imorgon i businessclass. Jag kollade en del efter bättre alternativ (med Star Alliance) och det enda som var bättre var Köpenhamn-Toronto-Newark (New York)-Cancun, men det var bara 40 minuter mellan flygen i New York och det tror jag inte är tillåtet mellan international-international connections.
 
Last edited:
Flyget lyfte inte förrän närmare 15-tiden, men nu är jag framme i Toronto och Holiday Inn. Vid connection desk fanns ett boarding pass och hotell-voucher som väntade på mig. Mitt bagage checkades bara till Toronto, men personalen i connection desk sa att det skulle automatiskt checkas till Cancun nu. Som numera medveten resenär (tack BC!) tyckte jag det lät skumt och jag frågade om hon till 100% var säker på att jag inte själv behövde gå till bagagekarusellen och hämta mitt bagage och checka in det igen. "Nejdå, det behövs inte, jag är helt säker, det här händer hela tiden". Det var enligt henne som så att om jag hafe behövt mitt bagage över natten så hade de behövt ringa till bagageavdelningen och begära att mitt bagage skulle levereras till karusellen. Jaja, vi får väl se, tänkte jag tyst för mig själv. Vad tror ni jag får syn på när jag kommer ner till bagagekarusellen? Ja, just det, mina incheckade väskor, så klart... Lite dåligt att personalen på deras egen hemmabas inte har bättre koll.

I övrigt noterar jag att min bokning inte har ändrats på classic check my trip, jag hade förhoppningar om att min fare basis skulle ändras av bara farten så att man hade kunnat tjäna lite miles, men icke.
 
Toppen