Senaste nytt

Star Alliance award, öst eller väst?

ELOS

Medlem
Hej!

Även om jag är en van resenär så är jag inte så van att använda/kunna alla regler kring Star Alliance Award.
Nu gäller det SAS Eurobonus. Kan man välja om man vill åka i östlig eller västlig riktning till Tokyo (med byte i USA)? Jag förstår att det kanske blir mer poäng - men går det? Jag tänkte också applicera Amex 2-4-1.
 

Dr. Miles

Expert
Hej!

Även om jag är en van resenär så är jag inte så van att använda/kunna alla regler kring Star Alliance Award.
Nu gäller det SAS Eurobonus. Kan man välja om man vill åka i östlig eller västlig riktning till Tokyo (med byte i USA)? Jag förstår att det kanske blir mer poäng - men går det? Jag tänkte också applicera Amex 2-4-1.
Om det är Star Alliance Award kostar
  • Europa-Centralasien&Norra Asien
  • Europa-Sydostasien
  • Europa-Indiska subkontinent
mer än Europa-Nordamerika.

SAS points charts - SAS

Däremot reser man endast med SAS & Wideroe, poängkostnaden är det samma för Europa-Asien och Europa-Nordamerika.
 

ELOS

Medlem
Hej Dr Miles - jag ber om ursäkt om jag varit oprecis/otydlig. Jag förstår att det alltså är tillåtet men
vad skiljer det i poäng att åka första klass Europa-byte i USA - Tokyo jmf Europa- ev. byte i ICN/PEK/BKK - Tokyo....
MVH
 

Canadien

Medlem
Du kan inte boka det som en award, du måste boka två separata. Sverige-USA t o r. Och sedan en USA-Japan t o r.
Priserna för dessa finns på SAS hemsida om du vill använda eurobonus.
 
Toppen