Star Alliance award, öst eller väst?

Diskussion i 'Star Alliance' startad av ELOS, 27 Juni 2016.

1. ELOS

ELOS Medlem

Hej!

Även om jag är en van resenär så är jag inte så van att använda/kunna alla regler kring Star Alliance Award.
    Nu gäller det SAS Eurobonus. Kan man välja om man vill åka i östlig eller västlig riktning till Tokyo (med byte i USA)? Jag förstår att det kanske blir mer poäng - men går det? Jag tänkte också applicera Amex 2-4-1.

2. Om det är Star Alliance Award kostar
    • Europa-Centralasien&Norra Asien
    • Europa-Sydostasien
    • Europa-Indiska subkontinent
    mer än Europa-Nordamerika.

SAS points charts - SAS

Däremot reser man endast med SAS & Wideroe, poängkostnaden är det samma för Europa-Asien och Europa-Nordamerika.

3. ELOS

ELOS Medlem

Hej Dr Miles - jag ber om ursäkt om jag varit oprecis/otydlig. Jag förstår att det alltså är tillåtet men
    vad skiljer det i poäng att åka första klass Europa-byte i USA - Tokyo jmf Europa- ev. byte i ICN/PEK/BKK - Tokyo....
    MVH

4. Canadien

Canadien Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan inte boka det som en award, du måste boka två separata. Sverige-USA t o r. Och sedan en USA-Japan t o r.
    Priserna för dessa finns på SAS hemsida om du vill använda eurobonus.

Cristoffer Cedergren gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!