Stanstead och omgivningen runt?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av Gizmo79, 8 November 2015.

1. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,

Grabben (6år) älskar flygplatser och att flyga såklart. Funderar att åka en tripp över dan till London.
    Då ekonomin spelar stor roll så lutar det åt att vi åker med Ryanair från Göteborg.

Finns det nått i närheten av stanstead dit man kan åka och käka och kanske kika i lite affärer i några timmar innan man åker tillbaka till flygplatsen.

Hur är möjligheten att komma in i nån lounge på Stanstead? Är statuslös och får köpa in mig i menzies lounge på Landvetter då jag har ett Amex.

2. Tommy

Tommy Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ni kan köpa er in i loungen jag tror det var 25 pund det kostar, hela flygplatsen är ett stort shopping center med många restauranger så är det bara shopping och mat så behöver ni inte lämna flygplatsen.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Här hittar du information om Escape Lounge, den kan du köpa tillgång till. £35 för dig och din son på sex år om du förbeställer.

Escape Lounge | Stansted Airport

4. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tåget till city tar 45 minuter om man vill se själva stan.

Loungen är ingen höjdarupplevelse.

Boka SAS Plus hem så ingår Lounge, middag och gott om plats ombord.

5. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Haha, har vi hittat linjen där seatblock i Plus är garanterad?

Igorius och fcx gillar detta.
  6. mjulven

mjulven Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Man kan ju även åka till Cambridge till exempel, tar ca 30 min med tåget norröver.

Morgan gillar detta.
  7. Intressant det där med ekonmin...nu när SAS och Ryan kör från samma flygplats i Göteborg till samma flygplats i London, hur stor får priskillnaden vara? Sas har ju kampanjer ibland för 299*2=598 kr. Ryans billigaste är väl 194kr*2=388kr?

8. Gizmo79

Gizmo79 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för tipsen!

När du skriver 299*2 så antar jag att det antingen syftar på enkel väg alt. Per person och alltså 1200:- för oss 2 tor.

Just nu har Ryan biljetter för 89:-/ per väg + att det blir nått avdrag/rabatt för grabben så tor för oss 2 hamnar på 267:-

Är inget jättefan av dom på nått sätt men på korta flygningar (2-2,5h) utan behov av incheckat bagage, så tycker jag att det fyller sin funktion.

Bryant, Rebel, Dr. Miles och 2 andra gillar detta.
  9. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lite beroende på destination i stan och tid på dygnet så är bussen oftast ett bättre alternativ. National Express eller Terravision brukar jag välja.

10. Homer

Homer Medlem

Finns en Dinosauriepark/leksaksmuseum/Vikingby i Stansted.

Rebel gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!