Senaste nytt

Standby EBG @ SK2572 CDG WED13

Roger J

Medlem
Nej, det är inte flummigt. Det viktiga är om du har ett boardingnummer eller inte (BN). Om du har ett sådant på boardingkortet är du med.
Dock rekommenderar jag att ringa SAS och ändra i bokningen också (biljetten behöver inte skrivas om). Om du enbart byter flyg i incheckningssystemet är du tekniskt alltid standby tyvärr. Detta är lite krångligt, men jag har en detaljerad förklaring till hands från självaste OERHF. Tar det vid ett bra tillfälle.
 

jurgenb

Medlem
Hotline verkar bra, nu har det varit enbart tystnad i luren senaste 2-3 minutrarna...efter att ha dragit problemet... o dom verkar ju ha GROVA problem med o se saker i sina system!

För att återkomma o säga att nej du står på standby planet är fullbokat..
 

jurgenb

Medlem
Boardingkortet säger bara PNR + e-Ticket# inget BN vad jag kan finna...

FAN orkar inte åka ut till CDG kl 12 för att vid gaten bli nekad o sen ha 6h på CDG... GAAAAH
 

Fredrik

Medlem
Boardingkortet behövs väl om du ska ta dig förbi säkerhetskontrollen? Inte stor mening att vara standby om du ska vänta in eventuellt ej uppdykande passagerare och några få minuter före avgång krångla dig igenom säkerhetskontrollen.
 

Roger J

Medlem
Men hur ser det ut på OLCI?
SAS telefonservice har ju inte mer tillgång än du till flygplatsens check-in-system...
 

Dr. Miles

Expert
Även Air France flight som avgår 2 timmar efter SAS flighten är fullbokad.

11/07/13
AF 1062
CDG 16:05 ARN 18:35 321
J0 C0 D0 I0 Z0 O0 W0 S0 A0 Y0 B0 M0 U0 K0 H0 L0 Q0 T0 E0 N0 R0 V0 X0 G0
 

Dr. Miles

Expert
Nu finns det 1 plats ledig. Skynda dig, jurgenb!

11/07/13
SK 2572
CDG 14:00 ARN 16:25 736
C1 D1 J0 Z0 Y1 S1 B1 E0 M0 H0 Q0 V0 W0 U0 K0 L0 T0 O0 G0
 

jurgenb

Medlem
Hehe ja krångla sig igenom trafiken i Paris på 2min till CDG lär nog behöva just "skynda dig" i någon skön multipel.. :D

blev bjuden på lunch istället o fortsätter göra business.. inte helt fel trots allt!
 
Toppen