Senaste nytt

Störst chans till ev. uppgradering - Lufthansa eller United

Impendill

Medlem
Jag reser tillsammans med min sambo till New york med United i bokningsklass P i slutet av Juli och hem igen i slutet av Augusti. Jag har fått guld hos United genom Statusmatch och undrar om det finns någon som helst chans till uppgradering från business till first med s.k op-up?

FRA-ORD-LGA, EWR-BRU-GOT
 

Senator

Moderator
Jag reser tillsammans med min sambo till New york med United i bokningsklass P i slutet av Juli och hem igen i slutet av Augusti. Jag har fått guld hos United genom Statusmatch och undrar om det finns någon som helst chans till uppgradering från business till first med s.k op-up?

FRA-ORD-LGA, EWR-BRU-GOT

Min erfarenhet med United är att det finns många sätt att uppgradera. Jag gissar att några sitter i GlobalFirst med System Wide Upgrades SWU eller miles.

Frågan är gratis på resdagen
 

Impendill

Medlem
Hur maximerar man chanserna till en gratis uppgradering ? Frågar man vid checkin?
Måste man ha inlagt sitt United guld i bokningen eller syns det ändå?

Tänkte lägga poängen till M&S :)
 

Senator

Moderator
Hur maximerar man chanserna till en gratis uppgradering ? Frågar man vid checkin?
Måste man ha inlagt sitt United guld i bokningen eller syns det ändå?

Tänkte lägga poängen till M&S :)

Det finns ingen "magic wand".. Fullt flyg är nog första indikation. Att t.ex. fråga SAS incheckning på Arlanda, om första flyget är med Lufthansa eller SAS till Frankfurt med byte till United ger nog ingenting.

Jag hade gjort det vid första kontakt med Uniteds egna..

Kolla om det finns ett erbjudande på United.com men håll förväntningar låga
 

palmen

Moderator
Troligtvis större chans med United Gold. Skulle gissa att de flesta bolag uppgraderat sina egna status passagerare först.
 

Jonas C

Medlem
Sen är ju frågan hur högt ett Premier Gold står hos United, med tanke på hur många Platinum och 1K som finns.
 
Toppen