Jag brukar att flyga Stockholm->Stavanger som flygs av CityJet och Stavanger->Oslo->Stockholm som flygs av SAS.Jag flyger regelbundet med SAS och har inte hört detta utrop. Kan ha att göra med att mina senaste 20 SAS flighter har varit försenade. Har jag bara haft otur eller går det utför för SAS?
Jag håller inte med i detta. Det är ankomst vid gate som räknas och när dörren öppnas som gäller (om jag förstått det rätt).SAS är ju som bekant i "deep shit" konkurrensmässigt och jag vill att SAS ska finnas kvar i framtiden. Därför förlåter jag dem när de försöker vinna billiga poäng hos omedvetna resenärer med de här utropen. Alltid lurar det någon som därmed väljer SAS istället för SJ eller något flygbolag med sämre förseningsstatistik. Jag tycker att man ska lära sig att acceptera de här utropen och inte klaga på att SAS gör de här utropen.
Ryanair (och säkert fler flygbolag) gör likadant och om jag inte hade hängt här på BC hade jag säkert trott att det tidpunkten vid touch down som gäller.
Dessutom säger de att de har LANDAT före utsatt tid, inte att de har ankommit till destinationen före utsatt tid och de kan nog inte fällas i en rättegång för detta.
Det finns ju dock ingen utsatt tid för landning. Hur kan de då landa innan denna tid?Ryanair (och säkert fler flygbolag) gör likadant och om jag inte hade hängt här på BC hade jag säkert trott att det var tidpunkten vid touch down som gäller. Dessutom säger de att de har LANDAT före utsatt tid, inte att de har ankommit till destinationen före utsatt tid och de kan nog inte fällas i en rättegång för detta.
Det finns ju en utsatt ankomsttid. Medel-Svensson fattar inte att man jämför äpplen och päron.Det finns ju dock ingen utsatt tid för landning. Hur kan de då landa innan denna tid?