Senaste nytt

Stämmer detta verkligen angående SAS EBG?

Om flygbolaget går i konkurs får du ingenting, inte ens Pandion.

Usch, hemska tanke.
Får nog bli Smiles & Miles kombinerat med BA Executive + Visa.

Någon som har MileagePlus® hos United Airlines och kan berätta lite om det?
Alternativt om det finns något hos US Airways.
 

Dr. Miles

Expert
Usch, hemska tanke.
Får nog bli Smiles & Miles kombinerat med BA Executive + Visa.

Någon som har MileagePlus® hos United Airlines och kan berätta lite om det?
Alternativt om det finns något hos US Airways.

United MileagePlus(UA M+) är ganska bra program om man inte siktar någon status då de kräver att du flyger med dem antal sträckor för att bli status medlem.
UA M+ ger 100% miles till de flesta billga ekonomiklass biljetter. De är även partner med Qatar Airways(QR) så kan man kreditera QR flygningar dit.
 

twiggs

Medlem
Aegean Miles & Bonus. Minus är att kortet inte tillåter reward/award-biljetter med andra Star Alliance-bolag. Ingen kreditkortskombination möjlig här heller.

Varför har du fått för dig att det inte går??? :confused:

(Sitter i detta nu och tittar på "poängprislistan" för Star Alliance-flygningar hos Miles & Bonus...)
 

Dr. Miles

Expert
Varför har du fått för dig att det inte går??? :confused:

(Sitter i detta nu och tittar på "poängprislistan" för Star Alliance-flygningar hos Miles & Bonus...)

Jag undrade också. :confused:

Däremot den här texten gillar jag inte.

Aegean Airlines | Spend Miles skrev:
An award ticket on Star Alliance flights may include one stopover with duration up to 24 hours
Om det är inom 24 timmar kallar man inte stopover väl?
 

Palazzi

Medlem
Haha... Bra fråga vad jag fått det ifrån:p För mycket information från olika håll nu. Hela den här tråden skapar kaos i mitt huvud.

Jag har hela tiden trott (felaktigt) att Aegean inte tillät rewardbiljetter med Star Alliance... Nu måste jag kolla upp hur jag lyckats röra till det:confused:
 

agehall

Medlem
Jag vet inte om du såg tidigare men jag ska skaffa BA Visa och använda det för övriga inköp. :)

Jo, men då får du ju poäng hos BAEC. Om du kör allt i EB så koncentrerar du ju ditt poängsammlande. Annars är risken stor att du får lite här och lite där, men inte tillräckligt för att göra något.
 

Palazzi

Medlem
Jo, men då får du ju poäng hos BAEC. Om du kör allt i EB så koncentrerar du ju ditt poängsammlande. Annars är risken stor att du får lite här och lite där, men inte tillräckligt för att göra något.

Kanske är lägre krav för kreditvärdighet eller inkomst? Han är ju bara 21år och enligt egen utsago jobbandes endast 60% :)
 

agehall

Medlem
Det är nog bara AmEx som har relativt höga krav. MC och Diners tror jag går med på lägre inkomst, men de har ju kreditgräns också. AmEx har ju gräns "efter betalningsförmåga", dvs så länge jag pyntar räkningen så är de helt OK med att jag spenderar 200k på en månad om det är så.
 
Toppen