Stämmer detta angående SAS Segments?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av cbroxe, 6 Februari 2014.

1. cbroxe

cbroxe Medlem

Hej!

På grund av stormen Sven i vintras, så missade jag min ursprungliga flygning FRA-CPH-ARN med SAS.
    Istället blev jag ombokat till Lufthansa FRA-ARN.
    På grund av detta missade jag poäng+25% EBG bonus men också 2 qualifying SAS Segments.
    Jag skickade ett mail till SAS och bad dem att ge mig mina poäng som jag skulle ha fått om jag flugit enligt min ursprungliga itinirary, samt mina 2 segment.
    Efter typ 5 veckor, får jag mina poäng insatta 1225+1225.
    Dock inga segment. Skickade sen ett nytt mail, där jag bad dom att ge mig mina 2 segment, och fick igår detta svaret från Eurobonus. Stämmer detta verkligen?

MVH

Hej,

Om det är kvalificerade flighter du menar så stämmer det att du inte har fått dessa. De har lagt till baspoängen som du skulle ha tjänat in om du hade rest med SAS men man kan inte lägga till fler kvalificerade resor.
    Med Vänlig Hälsning,
    XXX XXXXXXX
    Sales Support Consultant
    Direct Sales and Sales Support

2. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Verkar ologiskt. Om regeln finns att man får poäng enligt ursprunglig rutt vid ofrivillig ombokning borde det gälla "hela paketet". Fråga igen om det är viktigt för dig med segmenten.

1 person likes this.
  3. Jacob

Jacob Medlem

Borde inte segmenten kommit in automatiskt i samband med att de ursprungliga flygningarna postades? Eller lade de in allt som en klumpsumma?

4. Roger J

Roger J Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan tänka mig att det är enkelt för Eurobonus att lägga in poäng på ett konto, men svårare att registrera "riktiga flygningar". Så det kanske är en praktisk grej att de skippar att lägga in segment? Dåligt i alla fall.

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!