Stämma Norwegian

Diskussion i 'Övriga nordiska flygbolag' startad av Kansai, 6 Maj 2015.

1. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Norwegian vägrar att betala ut de 600 euro som man som passagerare har rätt till om de är kraftigt försenade (t.ex. med dreamlinern) enligt EUdirektivet. Kort story: de hänvisar tekniskt fel på eget plan till att vara "extraordinära omständigheter". Eftersom de ofta inte följer ARNs rekommendationer verkar enda alternativet vara att stämma dom i tingsrätten. Någon som har erfarenhet av det?

2. NotRyan

NotRyan Medlem

3. SAS404

SAS404 Medlem

Har du gått via ARN? Alltid bra om du får ett utslag.

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Varnade vi inte dig i förväg att INTE boka Norwegian på grund av förseningarna? ;)

SNIFF, Jakob K, kerran1980 och 4 andra gillar detta.
  5. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @SAS404 Jag kanske har missat något, men vad är poängen att gå via ARN om de ändå inte följer deras rekommendationer? :)

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har sett att det finns några liknande företag som sysslar med sådana mål, men måste erkänna att det nog är lärorikt att sköta processen själv. Något säger mig att sannolikheten att jag råkar ut för något liknande igen inte är försumbar…. :)

SAS404 gillar detta.
  8. SAS404

SAS404 Medlem

Dålig PR och i förlängningen kanske dom vänder och börjar följa utslag, vem vet?

9. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En grej är ju att ansökningsavgiften för småmål i allmän domstol höjts till 900 kronor. Det är rätt saftigt för en tvist om 600 EUR. ARN är ju däremot gratis.

10. Kansai

Kansai Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    900 sek är billigt för en crash course i juridik. :) Och chansen att kanske få vara med och skapa ett prejudikat. Som jag förstått det så finns inget direkt prejudikat än, utan Norwegian har valt att betala ersättningen innan "dom" kommit.

kerran1980, Stockholmer, Smuffe och 1 annan gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!