Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

bstark

Medlem
Jo det är jag medveten om, men det konstiga var att jag inte ens kunde byta till mitt Amex som ligger inlagt på PayPal.

Var nog lite otydlig, jag menar att jag har Amex default, men noterade inte att den hade växlat över till annat kort i Paypal. Jag har nog aldrig stött på det tidigare att Amex inte funkar om de tar Paypal.
 

Dr. Miles

Expert
Var nog lite otydlig, jag menar att jag har Amex default, men noterade inte att den hade växlat över till annat kort i Paypal. Jag har nog aldrig stött på det tidigare att Amex inte funkar om de tar Paypal.
Det har hänt några gånger på Hotels.com.
Det handlade om hotellet som inte tog emot Amex, och då av någon anledning gick det inte att välja heller att välja Amex genom PayPal.
 

Niclas.J

Medlem
Nettbuss har i och med lanseringen av sin nya hemsida tagit bort möjligheten att betala med Amex. Skyller på nytt system, trots att man fortfarande använder Klarna Checkout likt tidigare. Oerhört kasst hanterat.
 

Delayed

Medlem
Vilket sätt är bäst om man vill "uppmärksamma" Amex på affärsidkare som man tycker de ska bearbeta för att de ska börja acceptera kortet? Enklast vore kanske om de hade något webinterface eller liknande där man kunde "registrera önskemål". På detta sätt skulle de även få viss statistik över vad som önskas mest.

Det går naturligtvis med ett mail men det känns lite omständligt för båda parter.
 

MrDollar

Medlem
Spelar nog inte så stor roll. Handlaren har ju gjort ett val att inte ha avtal med Amex.
Sen är jag ganska säker på att Amex vill att alla ska ha avtal med dem.

Det är mao handlaren/affärsinnehavaren du ska maila till, inte till Amex.
 

Nikje

Medlem
Vilket sätt är bäst om man vill "uppmärksamma" Amex på affärsidkare som man tycker de ska bearbeta för att de ska börja acceptera kortet? Enklast vore kanske om de hade något webinterface eller liknande där man kunde "registrera önskemål". På detta sätt skulle de även få viss statistik över vad som önskas mest.

Det går naturligtvis med ett mail men det känns lite omständligt för båda parter.
Bra förslag! Ibland efterlyser de på Facebook och jag har själv skickat in förslag via Messenger samt bifogat länk till den här tråden..
 
Toppen