Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

palmen

Moderator
Skulle idag beställa mat via ICA.se och insåg att de inte godkände Amex, vilket vi nyligen gått över till. Av ren nyfikenhet surfade jag över till Coop.se och frågade kundtjänst där, och det visade sig att inte de heller tog Amex. Har tidigare fått erfara att Willys i butik inte heller tar Amex, så planen att låta matkontot bo på det kortet verkar falla ganska platt... :/
Willys tar amex i några butiker, de kör det på "prov" där som jag förstått det.
 
Willys tar amex i några butiker, de kör det på "prov" där som jag förstått det.

Klipper in ett svar jag ifrån Willys angående Amex i deras butiker.

"Anledningen till att vissa butiker har AMEX som t.ex. Willys Lidingö har är för att vi för många år sedan testade på några butiker. Vi kände att detta inte fungerade på ett bra sätt för oss och kostnaden var för hög. Vi valde då att inte införa AMEX på fler butiker.

Sedan en tid tillbaka har AMEX sänkt sina avgifter mot de företag som låter sina kunder använda just AMEX, men för Willys del är denna kostnad fortfarande för hög, samt att korttypen kräver mer administrativ hantering än de vi har idag. Vi har därför valt att tillsvidare inte använda American Express som ett betalmedel i våra butiker."
 

Lauda 777

Medlem
Sova sängvaruhuset. Tog tydligen Amex förrut men inte nu längre. Tur att det kommer en bonushelg med Mastercard snart få det är sängköpläge.
 

Samosaguas

Medlem
Skulle precis boka ett hotell i NYC åt mina föräldrar via Hotels.com. Försökte först med Apple Pay och mitt Amex-kort men det fungerade inte. Testade då att göra betalningen via PayPal men inte heller där fungerade det att betala med Amex. Har något förändrats på Hotels.com eller kan någon förklara varför jag inte kunde betala med Amex?

Edit: jag menar alltså bara att det inte gick via Apple Pay och PayPal. När jag valde kreditkort fungerade det fortfarande med Amex.
 
Last edited:

bstark

Medlem
Skulle precis boka ett hotell i NYC åt mina föräldrar via Hotels.com. Försökte först med Apple Pay och mitt Amex-kort men det fungerade inte. Testade då att göra betalningen via PayPal men inte heller där fungerade det att betala med Amex. Har något förändrats på Hotels.com eller kan någon förklara varför jag inte kunde betala med Amex?

Edit: jag menar alltså bara att det inte gick via Apple Pay och PayPal. När jag valde kreditkort fungerade det fortfarande med Amex.

Jag har schabblat bort det en gång, och det måste ha varit via Paypal, så det är förmodligen inget nytt. Så det gäller att vara uppmärksam om man har flera kort kopplade till Paypal.
 

Samosaguas

Medlem
Jag har schabblat bort det en gång, och det måste ha varit via Paypal, så det är förmodligen inget nytt. Så det gäller att vara uppmärksam om man har flera kort kopplade till Paypal.
Jo det är jag medveten om, men det konstiga var att jag inte ens kunde byta till mitt Amex som ligger inlagt på PayPal.
 

011430121

Medlem
Har en Picard butik 50 meter från min ingång, AMEX har fungerat den senaste tiden, idag blev det nobben när jag skulle betala med ”nya” AMEX med 3793 XXX
 
Toppen