Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Niclas.J

Medlem
Försökte betala på Pressbyrån idag men terminalen meddelade ilsket att korttypen inte accepterades, trots flera försök.

Har alltid kunnat betala med Amex på Pressbyrån innan och kassörskan var ovetande. Någon med samma erfarenhet?
 

palmen

Moderator
Försökte betala på Pressbyrån idag men terminalen meddelade ilsket att korttypen inte accepterades, trots flera försök.

Har alltid kunnat betala med Amex på Pressbyrån innan och kassörskan var ovetande. Någon med samma erfarenhet?
Jag nyttjar alltid amex på min pressbyrån, oftast är det för att köpa SL kort, gjorde det senast för 2 veckor sedan.
 

danzt

Ny medlem
Skulle idag beställa mat via ICA.se och insåg att de inte godkände Amex, vilket vi nyligen gått över till. Av ren nyfikenhet surfade jag över till Coop.se och frågade kundtjänst där, och det visade sig att inte de heller tog Amex. Har tidigare fått erfara att Willys i butik inte heller tar Amex, så planen att låta matkontot bo på det kortet verkar falla ganska platt... :/
 

Nikje

Medlem
Skulle idag beställa mat via ICA.se och insåg att de inte godkände Amex, vilket vi nyligen gått över till. Av ren nyfikenhet surfade jag över till Coop.se och frågade kundtjänst där, och det visade sig att inte de heller tog Amex. Har tidigare fått erfara att Willys i butik inte heller tar Amex, så planen att låta matkontot bo på det kortet verkar falla ganska platt... :/
Var ett tag sedan vi handlade där men coop.se bör funka iaf..
upload_2018-10-18_12-50-51.png
 

Mikado

Medlem
Skulle idag beställa mat via ICA.se och insåg att de inte godkände Amex, vilket vi nyligen gått över till. Av ren nyfikenhet surfade jag över till Coop.se och frågade kundtjänst där, och det visade sig att inte de heller tog Amex. Har tidigare fått erfara att Willys i butik inte heller tar Amex, så planen att låta matkontot bo på det kortet verkar falla ganska platt... :/
Handlade på Coop online senast förra veckan med Amex :) Då får man dessutom Medmerapoäng att växla till EB-poäng.
 

danzt

Ny medlem
Men jisses, gick vidare till betalningen och ser precis vad ni ser.. Bra jobbat av kundtjänst!

Men då är det ju ingen fara på taket, blir mer Coop igen framöver.
 
Toppen