Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Meazza

Medlem
Blev härom veckan informerad i en Telia-butik att de har slutat att ta Amex. Det ska tydligen gälla samtliga Telia-butiker enligt personen i fråga.
 

WTP

Medlem
Macforum tar inte heller Amex.
Personal hoppades på att det blir löst i och med nya kassasystem de fick i dagarna.
Tyvärr blev det inte så.
 

crown

Medlem
Macforum tar inte heller Amex.
Personal hoppades på att det blir löst i och med nya kassasystem de fick i dagarna.
Tyvärr blev det inte så.

Till mig sa dom i butiken att det var för dyra avgifter och att de därför inte tog emot det, fanns inte heller några planer på det just därför. Så slutade med att jag gick hem och beställde från apple.se istället.

Men annars så tar ju Elgiganten och Mediamarkt emot Amex i deras butiker och de brukar ju ha ett rätt okej sortiment av Apple-produkter.
 

WTP

Medlem
Till mig sa dom i butiken att det var för dyra avgifter och att de därför inte tog emot det, fanns inte heller några planer på det just därför. Så slutade med att jag gick hem och beställde från apple.se istället.

Men annars så tar ju Elgiganten och Mediamarkt emot Amex i deras butiker och de brukar ju ha ett rätt okej sortiment av Apple-produkter.

Macforum har en ganska fin inbyteskampanj där man kan lämna in sin urgamla iPad2 och få ca 450kr plus 500kr om man ska köpa en ny iPad. Råkade ha 2 st gamla hemma (kidsen klagade att det gick inte köra nya spel) så nya iPaden blev ca 2000kr "billigare" ;)
 

Bankiren

Medlem
HBO Nordic accepterar ju enbart VISA/MC eller presentkort, men jag har ett tips på hur man kan kringgå det här.

Om man har en Apple TV* kan man nämligen skaffa ett abonnemang i HBO-appen och använda sitt Apple-ID för prenumerationen.

* Jag har inte hittat samma alternativ i iOS-apparna.
 

bstark

Medlem
Någon som vet om "dra kort i magnetremsa" är ett annat sätt att säga att de inte tar Amex? Varje gång jag fått det meddelandet har jag gett upp och bytt till annat kort.
 
Toppen