Senaste nytt

Ställen som inte tar emot Amex

Sebbeh

Medlem
Raw sushi i Vasastan är nog den första restaurangen som inte tagit amex under dom 3 månader jag haft kortet..
 

Mikeswede

Medlem
Sökte i tråden men hittade inget entydigt svar om MIO tar AMEX. Har dock idag handlat och fick bekräftat från säljaren att MIO har ett centralt avtal med AMEX och kortet skall accepteras i alla butiker.
 

Dr. Miles

Expert
När man betalar för passagebiljett på Arlanda C, tar de inte emot Amex. (när man kommer från perrongen)
Däremot går det att köpa SL biljett med Arlandatillägg på SLs automat med Amex som finns utanför spärren.
 

aruba1

Medlem
När man betalar för passagebiljett på Arlanda C, tar de inte emot Amex. (när man kommer från perrongen)
Däremot går det att köpa SL biljett med Arlandatillägg på SLs automat med Amex som finns utanför spärren.
Bra info. Jag brukar köpa SL biljett + Arlanda passage via SL appen och där fungerar förstås inte Amex, men nu kan jag i så fall sluta med det och handla i SLs automat istället. Tack @Dr. Miles!
 

Sebbeh

Medlem
Ja det är ett j*vla sätt att flertalet bilfirmor gör såhär. OKEJ att dom inte tar krediotkort öht. vid köp av bilar men vid service/reservdelar etc kan man tycka...

På bavaria i danderyd kunde man betala med amex vid verkstadsbesök och reservdelar såg jag förra veckan.
 
Toppen