Ställen som inte tar emot Amex

Diskussion i 'Kreditkort' startad av Dreamliner, 26 Oktober 2013.

1. Jag är säker på att många med mig skulle ha en betydligt bättre spend på Amex bara fler ställen tog emot detta kort. Skapar därför en tråd där vi kan skriva vem som inte tar emot Amex. Han vi tur hjälper det Amex att skaffa fler kunder.

2. STENA LINE retade mig senast idag. Amex gick miste om några tusen och jag missade poäng.

3. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SL's automater. Jag vill kunna köpa mitt SL-kort med AMEX för att få 1896 poäng per år för att resa med SL.

cyberchick gillar detta.
  4. In_Sweden

In_Sweden Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det finns ju fler som säljer SL kort. Åtminstone här i västsverige så är det många ICA butiker och liknande som säljer Västtrafikkort och dessa tar då och då amex. Sen är frågan om det är värt besväret för poängen...

5. karho

karho Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Pressbyrån funkar.

6. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Praktiskt taget varenda mataffär, restaurang och klädbutik i Rotterdam. Visa och Mastercard är också ganska svåra att använda i den staden...

7. Peter Hagander

Peter Hagander Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Finns ingen Pressbyrån där jag går på tuben på morgonen..

8. Är det inte enklare att skriva de butikerna som tar emot Amex istället för dem som INTE tar emot?

9. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Thelins och Carotte på Östermalm

10. Homer

Homer Medlem

Precis, dessutom bara för att en firma inte nämns i den här tråden betyder det ju inte automatiskt att det tar emot Amex,

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!