Ställen som inte tar Amex men Diners Club

Diskussion i 'Kreditkort' startad av MrShield, 9 Februari 2015.

1. MrShield

MrShield Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag håller på att slutföra planeringen vilken kort-kombo som blir bäst för året.

Hur vanligt är det med ställen som inte tar Amex faktiskt tar Diners?

2. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Relativt ovanligt skulle jag säga, jag känner inte till ett enda på rak arm. Men det finns säkert. Mitt Diners hänger mest med för att det är gratis.

agehall gillar detta.
  3. MrShield

MrShield Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    + att man får 6000 poäng bara för att signa och göra ett köp :)

Men räknar nå EBG under året och därmed fortsätta ha det gratis.

4. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, annars hade det inte varit så stor idé :)

Bästa kort-kombo är för närvarande SAS Amex Elite tillsammans med COOP Mastercard MedMera Mer.
    Amex för 2 x voucher och 20 EuroBonus per 100 kr, och COOPs kort där de inte tar Amex samt för att kunna få poäng på att betala räkningar. Nuvarande växlingskurs COOP-poäng-EuroBonus gäller dock bara till 31 mars (om jag minns rätt), därefter kan det ändras.

5. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sedan Ikea började ta emot Amex igen är det av större kedjor bara sportbutiken XXL som jag vet tar emot Diners men inte Amex.

6. MrShield

MrShield Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är precis den kombo jag är på väg att teckna idag. Tyvärr råder ju en viss osäkerhet vad som kommer gälla efter 31:a mars. Men är det någon som verkligen vet något konkret om detta, eller är det "bara" det faktum att det står att nuvarande regler gäller till 31:a mars?

7. Jakob Österberg

Jakob Österberg Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Coop/SAS har inte sagt något om ändring, bara att nuvarande kurs gäller till och med 31 mars. Men någon kampanj antydde försämring, typ "passa på att växla senast 31 mars till förmånlig kurs"

8. MrShield

MrShield Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aj tusan, det lät ju inte så bra.

Hur som haver beställde jag kortet tidigare ikväll, bara hoppas på det bästa, annars blir det snabbt avslut i början på april.

9. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Källa på det? Jag har inte sett något sådant men det är mycket intressant information i så fall.

10. Budgetresenär

Budgetresenär Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jakob Österberg gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!