Senaste nytt

Ställ frågor till Emirates!

Xilan

Medlem
En fråga angående 5th freedoom-flygningar. Är det något Emirates vill/kommer jobba vidare med till USA via Europa?
Och då är det naturligtvis Stockholm jag hoppas på. Många av Emirates flighter mellan Dubai och USA passerar Sverige idag så någon större omväg behöver det inte bli.
 

GOTATH

Medlem
Jag undrar om dem ser GOT som en potentiell marknad för EK i framtiden.

+1

Pratade med en person från Emirates när jag var på övning på Landvetter förra veckan. Emirates hade inga planer på att börja flyga pax från Göteborg. Däremot verkar cargo rulla på fint. Emirates mål var att täcka alla huvudstäder i hela världen, om jag minns rätt :)
 

Jacob

Medlem
Kommer dom att matcha Qatar priser i business för 2-1 under närtid? Då kan det ju finnas ett alternativ till Qatar för oss som inte vill använda Qatar längre.

OK då är jag med. Blir väl lite svårt att för Emirates i efterhand bemöta en typisk Valentineskampanj med Valentinesupplägg, men kan fråga om kampanjer rent generellt. Någon som har koll på prisläget Emirates vs Qatar Airways? Emirates har väl haft bra introduktionspriser från Stockholm vad jag förstått.
 

MegaFlyer

Medlem
Fråga gärna hur kabinfaktorn och yielden ser ut i relation till andra likvärdiga destinationer i Europa. Undrar om de tjänar pengar i Sverige, eller har de en inkörningsfas under break-even? Hur lågt kan priset på en biljett till Asien gå? Kommer expansionstrategin och takten vara lika aggressiv i framtiden hos Emirates? Hur ser strategin ut kring att öppna bokningskontor på centrala adresser runt om i världen, något som är ganska udda och går emot trenden. Hur ser takten på onlineförsäljningen ut i andra delar av världen och hur går den i hand med strategin att öppna kontor? Hur ser de på att diskussionen här på forumet om att mjukvaran inte hänger med hårdvaran?

Som sagt tidigare är här på forumet så är Emirates årsredovisning en trevlig källa för info, men i den är Sverige ett avlägset land i norr. Så det är kanske där fokusen kan ligga i intervjun.

Lycka till!
 

Fedup

Medlem
En fråga angående 5th freedoom-flygningar. Är det något Emirates vill/kommer jobba vidare med till USA via Europa?
Och då är det naturligtvis Stockholm jag hoppas på. Många av Emirates flighter mellan Dubai och USA passerar Sverige idag så någon större omväg behöver det inte bli.

Dem kör redan 5th freedom via MXP-JFK
 

Xilan

Medlem
Dem kör redan 5th freedom via MXP-JFK
Ja, precis. Om de är nöjda med det borde det kunna innebära att man satsar vidare enligt samma koncept. DXB-ARN-XXX och byt ut XXX mot valfri större stad på den nordamerikanska kontinentens västkust.
Jag inser att det inte är speciellt troligt, men frågan är fri. Flera rapporter på senare år har betonat sambandet mellan direktlinjer från Arlanda ut i världen och ökad tillväxt i Sverige. Bland annat denna från Länsstyrelsen i Stockholm.
Ny rapport: Fler flyglinjer till Arlanda ger miljardvinst - Länsstyrelsen i Stockholm

Tyvärr har vi ju inget nationellt bolag som vi kan plöja ner skattemiljarder i som är beredda att satsa stort på Arlanda, utan vi är beroende av att utländska bolag får upp ögonen för Stockholm. Om Emirates är intresserade av 5th Freedom Flights generellt, borde därför Swedavia och andra lobba hårt för att få till en linje till LAX eller SFO från Arlanda. Dessa två är med på topp 10-listan över önskade internationella flyglinjer.

Frågan är därför relevant.
 
Finns det planer att man kan betala wifi med Skywards poängen?..
Och ligger det långt bort att samtliga 777 får wifi?. Tex den som går DXB-ARN-DXB har sällan till aldrig wifi i min erfarenhet.
 

kakkarl

Medlem
Stefan Pursern på "min" 777 till Stockholm som det fanns Wifi på sa att det bara var 2-3 som fått Wifi ännu och de var mer i test fasen av detta ännu. Han delade även ut kupnger till de som vill testa i F
 
Toppen