Ställ frågor till Emirates!

Diskussion i 'Emirates & Skywards' startad av Jacob, 11 Februari 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

I mitten på nästa vecka kommer jag träffa Emirates och deras nya Sverigechef Björn som började i höstas i samband med att Emirates öppnade linjen mellan Stockholm och Dubai.

Har du några frågor du vill ställa till Emirates? Det kan handla om deras tankar och planer kring Sverige/Norden, bonusprogram, produkter, linjenät, medlemsaktiviteter eller annat. Kanske något förslag?

I så fall får du gärna skriva ett inlägg i tråden så tar jag med frågorna tillsammans med de jag själv har.

2. johhenrik

johhenrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hur länge kommer de köra såpass fördelaktiga priser på First från Arlanda?

3. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Funderar Emirates på att gå med i någon allians eller ser man sig fortfarande så pass starka att man kan stå utanför?

3 personer gillar detta.
  4. bstark

bstark Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Märkte att man kunde kreditera poäng på Virgin till Skywards, vilket jag har för avsikt att göra på en Virgin America flight.
    Hur man ser på det samarbetet.

5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kanske känslig fråga men hur ser de på Expressens "QatarGate"?

5 personer gillar detta.
  6. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker dom att det är en känslig fråga har dom det illa ställt med fingertoppskänslan. Arbetsrätt är en viktig fråga i Skandinavien och ger man sig in på den skandinaviska marknaden måste man ta till sig dom skandinaviska kundernas prioriteringar och vara beredd att diskutera frågor som dom vill ha svar på.

4 personer gillar detta.
  7. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kommer dom att matcha Qatar priser i business för 2-1 under närtid? Då kan det ju finnas ett alternativ till Qatar för oss som inte vill använda Qatar längre.

8. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    +1

1 person likes this.
  9. Jacob

Jacob Medlem

Bra frågor!

Intressant fråga. Vi brukar dock normalt välja att hålla oss borta från dessa diskussioner (konsekvent mot alla, förstås) då det helt enkelt inte ligger i vårt fokus. Men frågan är noterad, med viss avvaktan.

Kan du ge något mer konkret exempel? Jag är ganska dåligt insatt i Qatar Airways kampanjer/prissättning.

10. Palle Kuling

Palle Kuling Medlem

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!