SriLankan Airlines lanserar Upgrade auction

Diskussion i 'Oneworld' startad av Dr. Miles, 22 Maj 2013.

1. Blivande oneworld medlem, SriLankan Airlines har lanserat Upgrade auction.
    När du har bokning av SriLankan Airlines flygning i Economy class kan du registrera sig och bjuda ett pris som du anser att uppgradering är värd för.

UL Upgrade.jpg

Dreaming of flying Business Class?

Det är också intressant att man tjänar miles enligt uppgraderad kabins intjäning.
    Uppgradering t ex mellan Bangkok och Beijing ger 140 Tier Points istället för 35 Tier Points i Low Economy, när SriLankan har blivit oneworldmedlem.

1 person likes this.
  2. Lade just ett bud på upgrade sträckan LHR-CMB (i A332) på €350. Återstår att se om det accepteras, i övrigt en smidig och bra feature.

/G

3. EDIT: €370 var det visst

4. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det här var intressant. Speciellt då jag blivit sugen på att resa till Sri Lanka. Ni som testar på funktionen får gärna rapportera vad ni bjöd och om det blev accepterat :)

5. Återkommer den 23:e juni :)

6. Mitt bud gick inte igenom :(

7. OnlyAFool

OnlyAFool Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tråkigt. Får se om någon annan lyckas få igenom en uppgradering i framtiden :/

8. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Gav de dig inte en möjlighet att höja? Hur var beläggningen?

9. Nej ingen återkoppling på budet. Det var fullsmockat i båda klasserna. Maten i eco var oväntat bra men IFE och stol från annan tidsera. Hade även förmånen att testa deras A340 på CMB-MAA, varm måltid på en flygning som inte varade längre än 1h20min (i eco!). Men den kanske trevligaste överraskningen var ändå att jag erhöll dubbla miles till mitt BAEC konto. Detta eftersom UL nyligen gick med i OneWorld, vilket jag hade missat. Överlag är jag nöjd trots att budet inte gick igenom.

/G

10. Thomasn

Thomasn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Fick precis min uppgradering bekräftad:)! Flyger mellan Singapore och Colombo i morgon. Efter några flygningar i ekonomiklass de senaste dagarna i Malaysia så fick jag nästan panik och bestämde mig för att uppgradera. Betalade nog för mycket men ville vara på säkra sidan och betalade 250$. Är det någon som flugit shorthaul med Srilankan Airlines?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!