Spurta i Chicago idag?

Diskussion i 'Flygplatser' startad av johanmm, 9 Mars 2012.

1. johanmm

johanmm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vad tror folk här - klarar man sig från en ankommande American Airlines-flight (T3) till SK946 i terminal 5 på 40 minuter? Jag sitter just nu på AA425 som var sen från TPA.

För att öka komplexiteten är det 2 barn med, 2 och 4 år...

2. Det kan gå.... Be American Airlines skicka ett meddelande till SAS... Jag har klarat det (utan barn) på ca. 20min. Fråga människor i security snällt om få komma förbi, ta gärna tag i SAS staff om dessa finns utanför security.

3. johanmm

johanmm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart vi ska försöka - i synnerhet som alternativen hem är ganska dåliga. Jag återkommer med rapport. Tyvärr är väl fredag eftermiddag inte lågsäsong på någon flygplats, tyvärr.

4. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Borde gå bra, om det är inte så mycket folk i säkerhetskontrollen. Enda som tar någorlunda lång tid är att hitta och gå vägen till AirTrain. Sen är det bara att springa.

5. henrik l

henrik l Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är detta som är helt underbart med Bc.se. En medlem frågar om råd i en akut situation. 9-10 minuter senare har han/hon två svar som är relevanta.

2 personer gillar detta.
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du hittar på ORD är det nog görbart. Annars, se till att du får med dig American Airlines personal som hjälper dig till rätt terminal och be dem se till att SAS-personal möter upp och hjälper dig igenom security.

Jag skulle tro att du är på ORD lite före värsta rusningen, så det bör inte vara tokmycket folk i security-kön, men man vet ju aldrig...

Lycka till med ditt byte!

7. Telefon nummer till Loungen är:
    +1-773-686 3565

Du kan försöka detta....

8. johanmm

johanmm Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @Agehall - jodå, jag hittar bra på ORD, säkert ett dussintal passager i varje riktning. Jag har stoppat in lounge-numret i telefonen nu, och provar att ringa när jag är på tåget.

Tack alla!

9. stewigriffin

stewigriffin Medlem

Ring så fort du landar. Det tar ju sin tid att gå till tåget och fråga gärna American Airlines om inte de har barnvagnar eller liknande för barnen. Ibland struntar bolaget i OTP och väntar snällt 5-10 mins.

10. Marcus01

Marcus01 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag bara älskar det här forumet! Hoppas det går bra för er på ORD!

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!