Senaste nytt

Sprider du medvetet resande bland dina kollegor?

Jonas C

Medlem
Jag försöker sprida det till vissa vänner, men de lyssnar sällan. De är glada med att kreditera sina miles till skräp program som Finnair Plus och M&M (om man flyger mycket intra-EU i billig Economy, vilket de gör). Att köpa miles tycker de verkar krångligt, och de är glada med att spendera samma pengar på att flyga long haul i Economy…

Bonusresor bokar de i Economy och Economy Only. Med undantag för någon enstaka Business award intra-EU.
 
Last edited:

NotRyan

Medlem
Tre stycken av mina arbetskamrater åker iväg på julresor i C nästa vecka, alla tre använder miles köpta hos USDM :)
 

rob74

Medlem
Tre stycken av mina arbetskamrater åker iväg på julresor i C nästa vecka, alla tre använder miles köpta hos USDM :)

Låter som du har gjort bra lobbying där!
Många av mina arbetskamrater tror jag inte hajar hälften av vad jag lyckas företa mig. "Jag fattar inte att du har råd att flyga annat än bak i skuffen" etc etc...
Många reser ju gärna, men det blir väl sällan annat än Norwegian (nu när de har börjat flyga på KRN igen) och "Voldemort Air" alternativt charter.
Tror de flesta bara inte ids/reser inte tillräckligt ofta för att de ska idas bry sig. De har andra hobbys, helt enkelt.
 
Toppen