Senaste nytt

Sportlov på Seychellerna

BusinessClass

Redaktör
AV: hendberg Första resan med familjen på en 2-4-1 med EuroBonus-poäng. Planeringen inför årets sportlov började ett år innan. Seychellerna stod överst på önskelistan. Det var inte helt lätt att få till och värdet ur flygsynpunkt blev väl kanske inte fulländat. Till Seychellerna så finns inte många alternativ om man ska flyga Star Alliance. Ethiopian…
 

Fredde_G

Medlem
Underbart att läsa om Er resa till denna fantastiska plats, konstaterar glatt att Ni också hittade till Coco De Mer. Spenderade 2 veckor där förra hösten, att ligga i en soffa ute på piren och njuta av solnedgången var som balsam för själen.
Lycka till med framtida äventyr!
solnedgång.jpg
 

Zfarnor

Medlem
Stor tack för att du delade med dig av denna välskriven rapport. Blev attraherat att läsa omgående då jag och min fru har också fått 2 bz ticket till SEZ.
Vi hade tur ......och fått Arn-Addis- SEZ ....tur och retur .....allt bz.....under oktober. Det blir första flighten med Ethiopien airline......Vi ska bo 6 nätter på
Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa
känner du till detta området ? Nämligen Hilton har 3 hotel där...men jag har satsat på denna......hoppas det är ett bra val. tack för all tips.
 

hendberg

Medlem
Stor tack för att du delade med dig av denna välskriven rapport. Blev attraherat att läsa omgående då jag och min fru har också fått 2 bz ticket till SEZ.
Vi hade tur ......och fått Arn-Addis- SEZ ....tur och retur .....allt bz.....under oktober. Det blir första flighten med Ethiopien airline......Vi ska bo 6 nätter på
Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa
känner du till detta området ? Nämligen Hilton har 3 hotel där...men jag har satsat på denna......hoppas det är ett bra val. tack för all tips.
Det blir säkert grymt. Finns en fantastisk recension av Hilton Northolme här på forumet om du söker. Har inte varit där sjäv.
 

Senator

Moderator
Stor tack för att du delade med dig av denna välskriven rapport. Blev attraherat att läsa omgående då jag och min fru har också fått 2 bz ticket till SEZ.
Vi hade tur ......och fått Arn-Addis- SEZ ....tur och retur .....allt bz.....under oktober. Det blir första flighten med Ethiopien airline......Vi ska bo 6 nätter på
Hilton Seychelles Northolme Resort & Spa
känner du till detta området ? Nämligen Hilton har 3 hotel där...men jag har satsat på denna......hoppas det är ett bra val. tack för all tips.

Det blir säkert grymt. Finns en fantastisk recension av Hilton Northolme här på forumet om du söker. Har inte varit där sjäv.

Jag har hängt en eftermiddag där. Vi bodde 12 nätter på Labritz som var fantastiskt, men tanken var 6 + 6. Min dåvarande resepartner hade en dotter som var 10 år, och hotellet hade ett strängt ålderskrav på barn 13 år och äldre. Det beror på layouten med villor. Ligger helt fantastisk till. Därför blev det "bara" Labritz som var gudomligt också.
 

Backis2

Medlem
Hej
Har tänkt att åka till Seychellerna i sommar och det ser ut som om man landar 14.20 på dagarna på Mahe. Båten till Praslin avgår 16.30. Hinner man ta sig från flygplatsen till båten då eller blir det ont om tid? Någon som har gjort denna resa innan?
Andra tips på sevärdheter är välkomna. Har väl tänk att spendera tiden på Praslin och La Digue. Vad finsn det för roligt och häftiga utflykter?
 

dala

Medlem
@Backis2 - Du hinner om flyget är i tid och bagaget funkar. Räkna med ca 30 min taxi från flyget till hamnen vid den tiden, kan gå fortare. Räcker om ni är vid båten ca 20 min innan avgång om ni förköpt biljetter.

Men med lite försening blir det tight. Funderat på att flyga till Praslin istället, ofta ungefär samma pengar som båten och smidigare om det är Praslin ni ska till. Är det La Digue (trevligaste ön i mitt tycke) som hägrar är det båt som gäller anyway.
 
Last edited:

dala

Medlem
Stränderna nere i sydöst på La Digue är underbara, favoriten är mittenstranden av de tre, Petite Anse. Den mest kända stranden, Source d’Argent är knappt värd avgiften och besöket i jämförelse, dock lugnt vatten där om man har barn.
 

ekf

Medlem
Som redan nämnts så är det nog smidigast att ta inrikesflyget till Praslin om ni ändå är på flygplatsen. Jag tog flyget dit t&r över dagen från huvudön i somras, en trevlig liten skutt över havet. Ta båten tillbaka istället, om ni vill åka båt.
Vad gäller Praslin så vill jag varna för parken med Coco de Mer (minns inte vad den heter), den kändes överreklamerad och turistig. Stranden i norra änden var fin, Anse Lazio, men varning för att det inte finns några förnödenheter där förutom en restaurang som stängde rätt tidigt ojmr.
 
Toppen