Senaste nytt

SPG Guld/Diamond

4fun

Medlem
Så härligt är inte ett guldkort utan det är platinum du skall sukta efter.
Men som bob skriver - med challengen så är saken biff.

Du åker inte med kollegor? Om så - betala deras bokning också så får du ihop 11/22/33 dagar per månad beroende på hur många ni är.

Får man fråga i vilken stad du bor i dvs vilket hotell?

Hej,

Jag bor i Shanghai och oftast på hotellet Sheraton Shanghai Pudong Hotel & Residences.
Hotellet kanske inte är det bästa i Shanghai, men de har bra frukost :)
Sedan har jag även bot på Residensce delen under ca 1 år, så känner personalen. Måste säga att personalen är väldigt trevligt och professionella.

Mvh
4fun
 

Taxman

Medlem
Är den här möjligheten till platinum via challenge öppen för vem som helst? Jag har tre veckor på SPG senaste året och räknade med guld nästa resa men att nå platinum direkt vore ju trevligt. Bara maila dem och be om challenge så är det klart?
 

staff

Medlem
Har du ett World Mastercard sa far du SPG Gold status direkt (eller efter en stay om jag minns ratt). Jag bor valdigt sallan pa SPG-hotell men de ganger jag "tvingats" att gora det sa har jag blivit val behandlad som Gold. Men Platinum ar helt klart nivan dar det borjar handa saker, och den statusen maste du sova dig till.
 

Swisser

Medlem
Har du ett World Mastercard sa far du SPG Gold status direkt (eller efter en stay om jag minns ratt). Jag bor valdigt sallan pa SPG-hotell men de ganger jag "tvingats" att gora det sa har jag blivit val behandlad som Gold. Men Platinum ar helt klart nivan dar det borjar handa saker, och den statusen maste du sova dig till.

Enligt World MasterCard Terms & Conditions: The Promotion is valid only for World MasterCard cardholders with residence in Asia Pacific (excluding residents in Japan) who enroll or are already enrolled as Starwood Preferred Guest® members ("SPG Members") at the Preferred Guest® Tier when registering for the Promotion (“Qualified SPG Members”). The upgrade is only valid for the period of 12 months after which the cardholder needs to maintain status by themselves.

Tyvärr är vi som bor i Europa uteslutna och dessutom gäller upgraden till Gold bara under 12 månader.
 

staff

Medlem
Enligt World MasterCard Terms & Conditions: The Promotion is valid only for World MasterCard cardholders with residence in Asia Pacific (excluding residents in Japan) who enroll or are already enrolled as Starwood Preferred Guest® members ("SPG Members") at the Preferred Guest® Tier when registering for the Promotion (“Qualified SPG Members”). The upgrade is only valid for the period of 12 months after which the cardholder needs to maintain status by themselves.

Tyvärr är vi som bor i Europa uteslutna och dessutom gäller upgraden till Gold bara under 12 månader.
Enligt @4fun's forsta inlagg pa denna sidan bor han i Shanghai, vilket isafall skulle innebara att han kan skaffa ett APAC-registrerat World Mastercard, men jag kan ha missat nagot!
 

flybob

Medlem
Är den här möjligheten till platinum via challenge öppen för vem som helst? Jag har tre veckor på SPG senaste året och räknade med guld nästa resa men att nå platinum direkt vore ju trevligt. Bara maila dem och be om challenge så är det klart?

Det är öppet för alla. Det är nätter inom 90 dagar som gäller (du kan bakdatera startdatum 1 månad). Enbart betalda stays (inte award eller C&P) och du kan boka och betala 3 rum samtidigt som max (dvs. 6x3).
 

jonhen

Medlem
Precis mailat om challenge. Nyss haft 13 nätter hos Sheraton så jag bakdaterade startdatum 2 veckor. Hoppas det går igenom!
 
Toppen