Senaste nytt

SPG är super - eller hade jag bara tur?

rlager

Medlem
Har tre dagar på St Regis i Venedig bokade. Bokade billigaste rummet med pre paid rate och ser nu att jag blivit uppgraderad till en St Regis suite. Fyra steg upgrade. Är platinum på SPG. Inte illa! Skall bli sjukt kul att checka in imorgon.
 

Charlie D

Medlem
Har tre dagar på St Regis i Venedig bokade. Bokade billigaste rummet med pre paid rate och ser nu att jag blivit uppgraderad till en St Regis suite. Fyra steg upgrade. Är platinum på SPG. Inte illa! Skall bli sjukt kul att checka in imorgon.

Grattis! Hur ser Du redan nu vilket rum Du får?
 
S

SPG1

Guest
du vet inte vilken? de har lite olika varianter. själv har jag bott i "regular" och Marco Polo. Regular är ok. som ett dubbelrum med sovalkov medan Marco är lite större med separat vardagsrum.
Inte för att "förstöra" något men jag tycker att den kat 7 de har är fel i jmf med de andra kat 7 i spg sfären.
Du tog inte 3+1 som de har nu?
 

rlager

Medlem
Vet inte men misstänker att det är en standard eftersom det står garden view i konfirmationen. Å andra sidan står det separate Living Room. De har två kategorier St Regis Suite varav en har garden view och en lagoon view. Den senare kostar nästan dubbelt så mycket. Hade dock inte väntat mig att de skulle uppgradera bokningen utan snarare att vi skulle bli uppgraderade vid incheckning. Skall kolla om en Marco Polo finns tillgänglig när vi checkar in men har uppfattat att det är en separat kategori steget över St Regis. Är medveten om att St Regis inte riktigt är top notch jämfört med Gritti och Danieli men med tanke på att dessa börjar på 1.200 euro per natt så känns St Regis som en bra option. Skall se vad vi kan få idag när vi anländer. Återkommer...
Skärmavbild 2015-08-01 kl. 07.32.11.png


du vet inte vilken? de har lite olika varianter. själv har jag bott i "regular" och Marco Polo. Regular är ok. som ett dubbelrum med sovalkov medan Marco är lite större med separat vardagsrum.
Inte för att "förstöra" något men jag tycker att den kat 7 de har är fel i jmf med de andra kat 7 i spg sfären.
Du tog inte 3+1 som de har nu?
 

rlager

Medlem
Please do. Alltid roligt med en 2nd opinion :)

Fick en rymlig svit med utsikt över trädgården. Stort separat vardagsrum på ca 35 m2 med 5 meter i tak. Separat dressingroom och nyrenoverat med snygg inredning. Hotellet är bra men saknar lite personligt engagemang. Den hårt marknadsförda butlerservicen har vi inte sett röken av. Fick några skjortor pressade. De erbjuder två plagg per person och dag utan kostnad står det i den finstilta. Tror att det gäller alla St Regis. Servicen är extremt disciplinerad men lite utan hjärta om du förstår var jag menar. Dyrt här! 9 euro för en dubbel espresso och 18 euro för en pizza men så är det ju i Venedig och det är inte något unikt för hotellet. Vacker miljö och med tanke på vad andra femstjärniga hotell tar ut i högsäsong (Danieli börjar på 1.200 euro för det enklaste rummet) och med hänsyn till uppgraderingen till sviten (rack rate 2.500 euro/natt) så skall man inte klaga. Bra value.
 
S

SPG1

Guest
"Hjärtlös" service är det alltid på "lyxhotell". De som är rika brukar vilja ha det så, dvs de vill inte bli kompis med personalen.
Ditt rum skiljer sig lite mot det jag fick - skrev "sovalkov" då det förvisso var ett sovrum men mer av alkovkaraktär.
Dyrt och dyrt - relativt. Det är ju inget bulkhotell för "svenne" direkt - å andra sidan så har ju Italien aldrig varit "billigt" oavsett.
KOm hem från Rhodos nu och där gick notan aldrig under 120 EUR för 2 vuxna och 2 barn - oavsett vilket ställe man gick in på.
Skall du ha tips på en väldigt bra restaurang i Venedig så gå till: Bancogiro i Rialto "området" (eller ngn rest annan i samma område).
 

Valley

Medlem
Bokade frinätter i N Y en vecka innan vi åker dit och fick ett mycket, mycket bra bemötande.
Det som från början inte gick att lösa p g a (påstått) fullbokat hotell ena datumet, fixade man till.

Inte hos någon kedja fått samma service som SPG kundjänst gett mig vid några tillfällen.
Stora frågan nu, tillika i-landsproblem, är om även frinätter räknas för nästa statusnivå ?
 

Charlie D

Medlem
Bokade frinätter i N Y en vecka innan vi åker dit och fick ett mycket, mycket bra bemötande.
Det som från början inte gick att lösa p g a (påstått) fullbokat hotell ena datumet, fixade man till.

Inte hos någon kedja fått samma service som SPG kundjänst gett mig vid några tillfällen.
Stora frågan nu, tillika i-landsproblem, är om även frinätter räknas för nästa statusnivå ?

Det bör det göra.
 
Toppen