Senaste nytt

Spendera EuroBonus poäng

Agö

Medlem
Envegs F-ticket til USA ligger på ca 76-78k eurobonuspoeng. Så kan du jo booke en billig tur/retur eco-billett (USA-europa-USA) for returen. Hvis du er veldig ute etter den first class opplevelsen :)
Hur får du fram 76-78k? Det är väl 90 000 för en enkel Europa-USA med Star Alliance Award (60 % av 150 000)?
 

fcx

Medlem
Haha, alla här är väldigt fokuserde på bra metoder men glömde den uppenbara som du själv tänkt ut :) Dock är ju uppgradering med poäng ingen garanti vilket gör att man måste vara beredd på nederlag. Problemet med uppgradering med Eurobonus på Star A-partners är att man ofta måste ha en väldigt hög biljettklass(=dyr) för att få göra det.

Helt rätt. En uppgraderingsbar ekonimiklassbiljett kostar ungefär som en billig businessbiljett. Dessutom tillkommer risken att uppgraderingen inte går igenom.

Om du använder poängen till att delbetala en Business med SAS till SFO så får du lägga till ungefär 20 kSEK per person (om du inte har status).

Om man absolut vill bränna poängen redan nu så skulle jag föreslå att man bokar två enkelbiljetter (ut och hem) för en person. Då kan man använda poäng från två olika konton. Till person två bokar man man en betald tur-och-retur. Bästa alternativet är dock att samla ihop 100-110k poäng per konto. Ta en betald resa i Plus (ligger ungefär inom budgeten) och efter det så har du poäng för en ny resa i business.
 

cbroxe

Medlem
Boka en enkel i C eller F dit, och flyg med IcelandAir i C hem (enkel). Kan ibland finnas bra priser.
Dock är jag osäker på vilka destinationer dom flyger från i USA. Men jag tror SEA är en av dom.
 

cbroxe

Medlem
Du kan också passa på att (omgående) bli medlem i Lifemiles. (Läs mer på forumet om detta). Dom kan mycket väl snart ha en 100% kampanj snart. För att få köpa poäng därifrån så måste du ha varit medlem ett tag innan, därav "omgående". Sen kan du använda lifemilespoängen till att köpa 2 enkla biljetter hem i C. Innan du köper bör du kolla upp så att 150000 p räcker till 2 enkla. Det har gjort det innan i alla fall.
 
A

Aurora

Guest
Intervallet 76-78K giver ellers god mening set i forhold til den generelle SAS-inkonsistens.

Du skal få det for at du skylder på SAS i stedet for å påpeke mine manglende kalkuleringsevner :p Prosentregning har aldri vært min sterkeste side :(
 

troligt

Medlem
Tack för alla tips och feedback!

Idag har vi 76 000 resp. 84 000 poäng vardera, det kanske slutar på omkring 79 000 resp. 85 000 när vi behöver boka. Vi har en del olika alternativ att välja på;

1) Antingen så samlar vi vidare till 110 000 vardera (dvs. åker på en SAS Plus någonstans i sommar och samlar via kreditkortet lite till) och kör business nästa sommar.

2) Eller så får vi chansa på att det går att uppgradera en ekonomi till business hos Star Alliance (35 000 - 40 000 per uppgradering / väg om jag förstått det rätt), vilket vi har poäng för nu. Det är verkligen synd att det inte går att se om uppgradering finns tillgänglig innan man bokar ekonomibiljetten och att den inte går att uppgradera förrän inom 24 timmar från avgång.

3) Vi köper en varsinn enkelresa i business för våra poäng (det går antar jag?) med SAS eller Star Alliance och sedan försöker vi köpa en business enkel hem, kanske med något bolag som har någon kampanj, då kanske vi landar inom budget ändå? (ex. Lifemiles som tipsades tidigare i tråden).

// Daniel
 
Toppen