Senaste nytt

Spendera award miles som riskerar att frysa inne

Ziplock

Medlem
Jag har 40.500 award miles som försvinner 31 mars. I sommar hade jag tänkt åka till Bangkok och därför köpa en biljett dit.

Poängen räcker bara till en enkelbiljett (Economy Flex) som kostar 40.000 miles plus ca 2.000 kr. Premium Economy Flex kostar 52.000 miles plus 2.000 kr.

Finns det något sätt spendera 40.000 miles och lägga emellan för att komma upp till en Premium Economy Flex?

Enligt biljettreglerna för Economy Flex gäller:
- Rebooking possible, plus fare difference
- Refund possible, plus fare difference (?)

Jag vet inte när jag ska åka, men milesen fryser inne 31 mars, så jag måste köpa biljetten innan jag vet när jag kan åka. Därmed är det nästan 100% chans att jag behöver boka om biljetten. Hur fungerar ombokning när man betalt en biljett med miles och inte med pengar?
 

gdaily

Medlem
Du har inte massvis med poäng på exempelvis Club Carlson som du kan föra över till M&M och därmed komma upp till en premiumbiljett?
 

Senator

Moderator
Tyvärr tror jag läget är sämre. Du måste ÅKA innan 31 mars.. kolla med M&M kundtjänst innan du planerar vidare
 

Ziplock

Medlem
Tyvärr tror jag läget är sämre. Du måste ÅKA innan 31 mars.. kolla med M&M kundtjänst innan du planerar vidare

Testade i dag och lyckades boka en biljett för 40.000 miles (+ 2.000 kr i skatter), varav ca 4.000 miles hade gått ut 31 mars. Biljetten är för början av maj, så det verkar inte finnas någon begränsning på att man måste åka innan milen försvinner.
 

pep

Medlem
Tyvärr tror jag läget är sämre. Du måste ÅKA innan 31 mars.. kolla med M&M kundtjänst innan du planerar vidare
Jeg har netop booket (og fået udstedt biletter!) 3 award retur-rejser med OS, LX, og TK for 350,000 miles der løber ud i dag (!!!) Rejserne går fra HKG til CPH (2 business og 1 economy). Har booket hvs 6 og 9 måneder frem i tiden uden problem. Kommunikerede med M & M i Saigon efter et godt råd fra..... dig, @Senator (for meget længe siden)
 
Toppen