Senaste nytt

Spela Pac-Man på Arlanda och Landvetter

Dr. Miles

Expert
Jag tar för givet att ALLA håller med om att det var bättre förr :D:cool:
Det var så att spelmakarnas fantasi/kapacitet överträffade hårdvarans kapacitet förut, därför fick de lösa många saker på ett kreativt sätt.
Idag är hårdvarans kapacitet oändligt i jämförelse med 90-talet och bakåt.
Därför dagens spel handlar mest om grafik, inte kreativitet.
 

sembl

Medlem
För att inte prata om alla bossar i slutet av alla banor som var omöjliga och du fick börja om från början. Tex R type eller ghost and goblins. Nej du har inte rätt vapen för bossen....swooosh tilllbaka till ruta ett.

Detta är utan tvekan en kanonide och måste provas. Älskar galaga
 

Dr. Miles

Expert
För att inte prata om alla bossar i slutet av alla banor som var omöjliga och du fick börja om från början. Tex R type eller ghost and goblins. Nej du har inte rätt vapen för bossen....swooosh tilllbaka till ruta ett.
Typ så här, eller hur?
Screenshot20150314_1.png Screenshot20150314_3.png
 

sembl

Medlem
Exakt det där, hur ofta har man inte spelat 45 min för att få börja om från början igen!!
 

Dr. Miles

Expert
Spelen var iaf SÅ mycket bättre förr.. Bubble Bobble, pac man, IK+, Dig Dug, Wizball etc etc.. spelglädjen slår alla nya COD :)
Exakt det där, hur ofta har man inte spelat 45 min för att få börja om från början igen!!
Fast Bubble Bobble var ännu värre.
Det fanns 100 stages i spelet och när man väl lyckadess att slå sista bossen så sa spelet att "Du måste komma tillbaka med din vän" (alltså man måste spela med kompisen och komma till 100:e stage igen) och zappades till 20-50 stages tillbaka.
När man lyckades att slå sista bossen igen med kompisen då sa spelet att det var inte riktigt slut utan det finns "ett riktigt slut". :eek:
Memorera koden som visas på falska slutet och sedan mata in dem vid start up (när man slår på spelets huvudbrytare) av Bubble Bobble.

"Start button", "Jump button", "Bubble button", "←", "Jump button", "Start button", "→".​

Sedan börjar man från stage 1 och även denna gång måste man spela med kompisen för att kunna se "ett riktigt slut".
Totalt fick man spela mer än 200 stages och vilket var inte det lättaste.



Om jag får återgå till någorlunda flygrelaterat ämne, förr kunde man spela Super Nintendo (SNES) spel på Singapore Airlines IFE för de använde emulator.
Det fanns bl a Super Mario World, Mario Kart, Zelda och Street Fighter 2.
 
Toppen