Senaste nytt

Specialkost på flyg. Nåt att lita på?

thh

Medlem
Är det fakta eller din åsikt? Jag jobbar med att upphandla och följa upp leverans av sjukhusmat och för våra leverantörer är det är inga problem att tillaga och bricka "individuellt anpassad måltid" för ett hundratal av 2000 port per dag. SWISS borde klara det också.

Sjukhus mat har troligen andra specifikationer än flygplansmat, oavsett kabinklass. En komplett lista på allt de tillsatt t.ex. och att maten tillagas i köket på avdelningen efter att ha förberetts någon annanstans. Tom om det skulle fallera finns det extrarätter som ska tålas av de flesta tillgängliga. Och om inget av det funkar är man fortfarande på ett sjukhus och kan beställa något annat.

För länge sedan var jag på ett plan som bara lastat dryck (eller om det var bara vatten och snacks, jag kommer inte ihåg men jag fick ingen varm mat i vilket fall). Jag har varit på massor av flyg där flygvärdinnorna sprungit runt för att hitta extra mat eftersom det fattas upp till 10 portioner. Specialbeställningar som levereras till fel passagerare så att den tilltänkta passageraren blir utan. Specialbeställningar som överhuvudtaget inte är tillgängliga på outstations, trots att jag fakturerats för valet.

Tror du att ett sjukhus skulle acceptera något av det?
 
Toppen