Special Liveries

Diskussion i 'Övrigt' startad av KeXx, 5 April 2012.

1. KeXx

KeXx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Blev lite inspirerad av tråden om British Airways:s nya livery och jag tyckte Eric Löfberg hade en poäng när han föreslog en Livery-tråd.
    Så här är den!

Här kan vi posta våra egna ögonvittnesskildringar av udda och specialmålade flygplan.

Jag öppnar tråden med världens garanterat största lax i form av ett Alaska Airlines-plan på SAN. Hade varit större humor om jag lyckats knäppa bilden på LAX.

Alaskan.jpg

Ber om ursäkt för den dåliga bildkvaliteten, men jag tog bilden med mobilkameran på ganska långt avstånd...

2 personer gillar detta.
  2. ANA Pokémon Jet
    (Källa: Wikipedia)

ANA Fly! Panda
    (Källa: ANA)

Eva Air Hello Kitty Jet
    (Källa: Eva Air)

LOT Polish Airlines specialmålad Boeing B737-400
    (Källa: LOT Polish Airlines)

3. Hade nog inte satt mig i Hello Kitty planet ens, det ser ju ut som ett uppförstorat leksaksplan...:p

Påminner mig lite om en gång när jag tvingades flyga Wizzair; vid första anblick av planet fick jag känslan av att den aldrig skulle ta sig till slutdestinationen (lyckligtvis fick jag fel) När jag sedan klev in i planet....då blev jag helt övertygad :)

4. KeXx

KeXx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min tanke var att vi skulle posta bilder på plan vi själva sett och/eller åkt. Annars kan man ju bara gå ut och leta på nätet för att hitta häftga, fula, udda och rent av galna liveries.

Eller vad tycker ni?

5. Singapore

Singapore Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hade onekligen varit coolt om det hade blivit verklighet på en av Qantas 380. Singapore Airlines hade ju förövrigt "tropical livery" på en av deras 747:eek:r, de flesta av oss vet hur det slutade...

Här finns bild på den http://www.airliners.net/aviation-photos/photos/4/3/3/0088334.jpg

6. Homer

Homer Medlem

Alaskan med Disney motiv

Kuban mer ryska solrosor

Allas vårt favoritbolag säljer reklamplats på sina cargo plan

7. 2 personer gillar detta.
  8. Homer

Homer Medlem

Nej, jag föredrar Swiss Flower Power

1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!