Senaste nytt

Specialändring i en 2-4-1 resa långt fram

Dr. Miles

Expert
Och bestäm namn på barnet redan nu, t ex Filip Maria Stenensson (om ni inte vet kön) så blir tilltalsnamnet rätt oavsett :D
Det påminner mig om inläghet i den här tråden. :)

Om du råkar att vara en spanjor och har ett namn t ex Jose Maria Larsson och din fru heter Maria Larsson kan båda av er kreditera er flight till ditt konto, förutsatt att ni har bokat era biljetter med Maria Larsson och du har registrerat ditt konto som Maria Larsson. :)
Flera Amex kopplade till samma Eurobonus? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 

Stenen63

Ny medlem
Tack för alla svar!

Har förstått att platserna inte dyker upp direkt igen vid avbokning. Men värt en chansning.

Har inga problem att ange ett födseldatum som är nu, men det blir nog lite konstigt om man anger en dag nu i januari och födseln är i juni. Vid resa i december ska barnet vara 11 månader mot verkliga 6 månader, tror ni att någon reagerar?
 

Gus

Medlem
Förslag - Boka med ett påhittat födelsedatum. Alla passagerardetaljer utom namn går väl att ändra i efterhand?
Tyvärr går varken namn eller födelsedatum att ändra i efterhand på Star Alliance Award.

Jag vet inte om födelsedatum går att ändra. Men å andra sidan är det inget som kollas så noga.
Detta är jag nyfiken på. Det hade varit intressant att höra från en incheckningspersonal hur det fungerar. Jag har en awardresa bokad för min ofödde son med ett påhittat födelsedatum. Namnet är bestämt redan. Det är flera flygbolag inblandade (TAP, Lufthansa, Turkish och Etiopian). Det räcker ju att ett av flygbolagen skulle göra en kontroll för att man råkar illa ut! Hade det bara gällt ett flygbolag så hade man kanske kunnat ringa och höra sig för hur pass viktigt det är att födelsedatumet stämmer på en infant.

Går det för övrigt att köpa en betalbiljett till ett spädbarn separat? Fast utan eget säte då
Det hade varit mycket bra om det går.
 
Toppen