Senaste nytt

Sparrow Aviation tar över linjen mellan Kalmar och Berlin och förlänger till Kristianstad

NyfikenGrau

Medlem
Jaha ok, tack! Hittade nu när jag sökte på just den texten, men det var alltså just Kristianstad som avsågs. Från slutet av oktober flyger man ju Halmstad-Kalmar-Berlin istället, fredagar och söndagar. Förmodligen så länge pengarna i Kalmars skattebetalarfinansierade flygplatsfond räcker...
 

olo

Medlem
Jaha ok, tack! Hittade nu när jag sökte på just den texten, men det var alltså just Kristianstad som avsågs. Från slutet av oktober flyger man ju Halmstad-Kalmar-Berlin istället, fredagar och söndagar. Förmodligen så länge pengarna i Kalmars skattebetalarfinansierade flygplatsfond räcker...
Och här är tråden: Nya flyglinjer med Sparrow Aviation - Arlanda-Halmstad och Halmstad-Kalmar-Berlin | BusinessClass.se forum | 350 000 inlägg om resor
 

NyfikenGrau

Medlem
Linjen läggs ner 26 juni. Jag förstår att många tappar hakorna av förvåning nu, men så är det.

Näringslivet inte förvånat över nedlagda flyglinjen - Affärsliv

11 miljoner fattigare funderar nu kommunen på om man kanske skulle prata med näringslivet innan man lanserar en dylik linje nästa gång. Så kan det vara.


– Mätningar över infrastruktursatsningar i länet är väldigt låga egentligen och det går att diskutera om Berlin varit det bästa resmålet egentligen, säger Eilon Fransson, regionchef Näringslivet.


  • Eilon menar att det behövs ett flygtrafiknav som kan kopplas mellan Kalmar och världen och det saknas på Berlins flygplats. Näringslivet var inte med i hanteringen av den nya linjen Kalmar-Berlin utan fick först höra om den vid presentationen. Därför ser Eilon gärna att diskussioner nu påbörjas för att leta efter en ny destination som kan skapa bättre förbindelser för privatpersoner men framför allt näringslivet.


    – De som har suttit på pengarna måste väl ha sett att det lönade sig, säger Eilon med frågande ton i rösten.
 
Toppen