Spanien till USA? Tips?

Diskussion i 'Flygbiljetter' startad av Andreas Eriksson, 21 Juni 2014.

1. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en voucher på drygt 800$ hos American Airlines. Det var en resa som jag avbokade och nu har jag alltså det beloppet innestående som jag måste använda för en bokning ganska snart.

Min ursprungliga bokning utgick från Barcelona så enligt reglerna måste jag boka samma avgångsland, alltså Spanien.

Eftersom priserna från Spanien numera är rätt så mycket dyrare mot vad de var för ett halvår sen så har jag faktiskt ingen aning om vad jag ska göra. Har rätt så skaplig idétorka just nu.

Hela vouchern räcker ju till en resa till exempelvis SAL, BZE eller PTY men inga ställen jag är speciellt sugen på att besöka just nu.

Vidare känns det rätt onödigt att boka något som JFK, LAX eller liknande när man ändå kan flyga dit för 1.500 - 2.500 genom att använda lite trick.

Försöker hitta något med mer "värde" där det normalt är svårt att hitta billiga biljetter.
    Har hittat BCN-JFK/20 timmar stopp/-SXM-MIA-BCN för 891$ vilket känns ok..

Annars kan man ju använda vouchern för att sänka Business priserna något men finns inga bra priser just nu och American verkar sällan köra kampanjer från Spanien nuförtiden.

Någon som har några tips? Vill helst hittat på något och inte bara låta checken brinna inne.
    Hjälp mig att tänka lite utanför lådan.

Last edited: 21 Juni 2014
  2. Andreas Eriksson

Andreas Eriksson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ska väl också nämnas att det tar emot att åka ekonomiklass så det absolut bästa hade varit om det fanns någon bra deal med American Airlines från Spanien till USA i Business som man kan sänka priset på istället.

Har hittat Barcelona - Punta Cana för 2.310$ T/R vilket skulle bli cirka 1700 dollar efter "rabatten" och ändringsavgiften vilket känns lite sådär ok prismässigt i alla fall.

Last edited: 21 Juni 2014

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!