Sova ombord vid nattlig mellanlandning

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Xilan, 16 December 2014.

1. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Vilka erfarenheter har forumets medlemmar av att sova ombord vid en nattlig mellanlandning? Jag talar om en typisk nattlig 1-timmes mellanlandning där man inte behöver kliva av flygplanet.

Det kan eventuellt bli aktuellt mellan Addis Abeba och Frankfurt för mig med Lufthansa C-klass. Flighten har ett stopp i Jeddah klockan 00:20-01:30 svensk tid. Har någon här erfarenhet av denna eller liknande linjer? Brukar det gå bra att ha sätet utfällt i "sängläge" under tiden som man står på marken? Jag förutsätter att man måste fälla upp sättet i samband med start och landning.
    Andra erfarenheter?

2. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    När jag flög ADD-CAI-ARN för två år sedan behövde man inte kliva av flygplanet under stoppet i Kairo. Å andra sidan var det reclinerstolar på flygplanet, så det blev inte mycket sova på den flygningen.

3. PG

PG Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min erfarenhet är att man väcks, stolen ska upp och bältet på.......

4. När jag åkte rutten Addis till Frankfurt var pistopen i världsmetropolen Khartoum. Dessa en-stops flighter är inte alls roliga. Det var upp med stolen och sitta lugnt...

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Städas inte planen medan de står på backen? Skulle tro att det är ganska rörigt ombord och sovmöjligheten är begränsad

6. nej.. man lastar bara på passagerare :)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!