Senaste nytt

Sova i ekonomiklass 2015

Jones

Medlem
Intressanta tips i denna tråden. Jag har också extremt svårt att sova i Economy. Det var några år sedan jag behövde åka longhaul i ecomomy men jag gav upp då. Räknade helt enkelt med att inte sova och var tacksam om jag mot förmodan skulle lyckas. Det som funkade sämst var när jag satt och tänke på att jag måste sova. Men det är nog som någon skriver här, man måste nog åka en hel del economy för att hitta knepen som passar en. Ska prova något av kuddtipsen nästa gång det blir dags för mig.
 
Har själv väldigt lätt att somna. Brukar i regel somna innan vi lyft från MMX och vakna av att man tar i backen på ARN.

Och det mesta är väl sagt redan.

Men jag skulle lägga vikt vid att vara trött och en fönsterplats så man kan luta sig. Är man trött somnar man stående..

Och även om hörlurar kan vara bra när du ska somna så brukar det just vara dem som gör att jag vaknar sen också..
 

RickardG

Medlem
Jag kan rekommendera att du, förutom alla tips ovan, lyssnar på en ljudbok. Det blir som att nån läser en godnattsaga direkt i ditt öra. Det funkar för mig i alla lägen och jag har faktiskt svårt att sova UTAN min ljudbok längre.
Problemet för mig brukar vara att det blir obekvämt med hörlurarna när jag ska slumra till. Men jag kanske kan se det som en godnattsaga mer för att komma in i rätt stämning...
 

johhenrik

Medlem
Jag kan rekommendera att du, förutom alla tips ovan, lyssnar på en ljudbok. Det blir som att nån läser en godnattsaga direkt i ditt öra. Det funkar för mig i alla lägen och jag har faktiskt svårt att sova UTAN min ljudbok längre.
Själv kör jag alltid Filosofiska Rummet på P1. Har en massa podcasts i min iphone, så man kan lyssna på en massa smarta människor. :) Jag somnar också som en bebis efter ett tag. :)
 

johhenrik

Medlem
Problemet för mig brukar vara att det blir obekvämt med hörlurarna när jag ska slumra till. Men jag kanske kan se det som en godnattsaga mer för att komma in i rätt stämning...
Därför köper man ett par Etymotic Research HF-3, som fungerar som utmärkta öronproppar samtidigt som man kan ligga på sidan med dem. :)
 

robfro

Medlem
Jag brukar alltid precis innan jag ska somna komma på att jag har ont i nacken, varpå jag "vaknar". Har testat det mesta men går inte att sova sittandes för min del, gäller bil, tåg etc också.
 
Toppen