South African Airways Business Class - Widebody i Sydafrika Johannesburg-Kapstaden

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av Jacob, 5 December 2014.

1. Jacob

Jacob Medlem

South African Airways Business Class Johannesburg-Kapstaden

En högst omärkvärdig upplevelse som inte kommer gå till historien. Visserligen trevligt att flyga widebody även på en kortare sträcka med god komfort och utmärkt benutrymme, men maten var väl enkel för business class och personalen kändes ganska ointresserade.

View the full post

2. Bryant

Bryant Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Intressant. Har själv planer på att boka in mig på en av SAA's a340 mellan Johannesburg och Kapstaden.

3. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jacobs recension stämmer bra med hur jag själv upplevde att flyga sträckan. Jag tyckte nog att det var väl värt priset för att få testa men nästa gång hamnar jag nog i ekonomiklass alternativt ombord hos British Airways.

4. Flög samma men i economy på skärtorsdagskvällen och minns att jag fick skumpa serverad och varm mat, så väldigt låg service i BC alltså! Coolt med A340-600 inrikes dessutom.

5. SAA har varit mer eller mindre konkursmässigt i många år, med den ena korrupta eller inkompetenta CEOn efter den andra. Sydafrikas skattebetalare står för notan medan regeringen håller bolaget under armarna av prestigeskäl. Bolaget borde läggas ner, säljas eller ombildas till regionalbolag met fokus på Afrika.

Johan

6. rivalsons

rivalsons Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Lyckades få till en British Airways voucher i First med 380 till JNB för att sen flyga vidare med SA till Durban. Ser att man måste hämta ut incheckat bagage när man kommer från ett utrikesflyg och ska resa vidare inrikes.

Finns dom här transferdiskarna direkt efter tullfiltret med möjlighet att checka in bagage för inrikesflygningar även när man ankommer med British Airways?

Ska boka SA biljetterna JNB-DUR separat på nätet - någon som vet hur lång transfer man bör ta till?

Likabra jag frågar om hotell i JNB på hemresan, någon som har något att rekommendera vid Mandela Square?

Transport från flygplatsen i JNB till hotell - är det snabbtåg som gäller eller finns det andra alternativ någon tycker är bra?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!