Senaste nytt

Sommarresa med familjen - vart åker vi?

Jonas C

Medlem
Själv skulle jag varmt rekommendera Lissabon. En väldigt trevlig stad som jag besökte 3ggr förra året, under sommar och höst. Inte så mycket till lyxhotell i den staden, förutom Four Seasons förstås. Men jag skulle snarare föreslå att ni hyrde en lägenhet i stadskärnan Baixa, väldigt mysigt och genuint.
 
Det jag menade var chansen att få vara med familjen, slippa vardagens bekymmer, bada i en varm pool med dottern och inte lyfta ett finger på en vecka. Min fru har lite andra kriterier men för mig ska allt fungera till 100% så jag får slappna av. Sen väntar ju en intensiv höst med BC!
 

Palazzi

Medlem

Bott i Portofino, och det är fantastiskt fint. Tyvärr är det ju ganska begränsat vad man kan göra i byn:p

I.o.m att hotellen inte ingår i någon kedja så är priserna mer än hutlösa under högsäsong.

Men för den helt utan ekonomiska begränsningar: Hotel Splendido (som du länkade) och Le Sirenuse (medverkat i 007).

PS. Kanske inte ett resemål för den som planerar 1-2v, snarare för långhelgen :)
 

Jacob

Medlem
Min utgångspunkt var Ritz-Carlton Doha: fantastiska pooler och grym service. Men det är alldeles för varmt där.
Jag var i Dubai i juli förra året och det är verkligen häftigt varmt vid denna tid på året med temperaturer uppåt 40-45 grader. Det är förvisso en ganska torr värme som i min mening inte blir riktigt lika påfrestande som den fuktiga värme som finns på många håll i Asien, men det är knappast optimalt för en barnfamilj då det exempelvis inte går att gå barfota i poolområdet.
 

kangru

Medlem
Gran Canaria är mitt tips. Det finns ett antal riktigt bra hotell, titta på Riu Palace Maspalomas. Du hittar bra mat, lagom varmt för en 1.5åring och lagom lång flygtid för barn.
 

twiggs

Medlem
Ett trevligt ställe som bara är 3 timmar bort är Amfora Hotel på Hvar i Kroatien. Inget för lyxigt, men bra pool, god mat och bra service och lagom varmt sommartid. Se länk

Amfora, hvar grand beach resort | Suncani Hvar Hotels

3 timmar till Hvar?! 2,5 timmar med flyg till SPU, väntan på bagage, transfer till hamnen, väntan på båten plus själva överfarten. Total restid: en knapp arbetsdag om man har tur med allt!
 
Toppen