Senaste nytt

Sommarresa med familjen - vart åker vi?

Vi tittar på sommarresa i Juli för familjen (vi har en liten dotter på 1,5 år) med flygresa från Göteborg eller Köpenhamn, helst direkt. Min utgångspunkt var Ritz-Carlton Doha: fantastiska pooler och grym service. Men det är alldeles för varmt där. Min fru sa "det måste väl finnas bra service i Europa" men jag kommer inte på något bra just nu så jag ställer frågan till er.
 

Tockstew

Medlem
Min erfarenhet av Ritz Carlton Doha är inte bra. Usel service. Inte möjligt att ta med barn överallt. Din fru har rätt åk annorstädes. Vi ska åka till Teneriffa, Hotel Botanico. Lagom varmt och klassisk spansk lyx.

Tock
 
Last edited:
Min erfarenhet av Ritz Carlton Doha är inte bra. Usel service. Inte möjligt att ta med barn över allt.

Intressant! Vi hade det så sjukt bra där - har aldrig varit med om så bra service faktiskt. Det var bländande. Alla visste vem jag var redan när jag kom till hotellet, förstår inte riktigt hur dom lyckades med det.
 

Tockstew

Medlem
Hmm, vi fick påpeka att det var fågelskit på balkongen tre ggr innan de skickade städare som sedan inte gjorde jobbet ordentligt.... De påstod någon dag senare att vi checkat ut och hade då spärrat nycklar och inte städat. De missade att boka limousine till flygplatsen trots att jag dubbelkollade.....när jag framförde klagomålen fick jag en uppgradering vid nästa vistelse. Det var väl fine men jag väntar mig mer av Ritz-Carlton. Har trivts bra på andra hotell i kedjan.
 

Matsson

Medlem
Dristar mig att föreslå Conrad Samui. Bodde nyss 2 nätter. Bra säsong i juni. fantastiskt hotel. Billig swiss i biz,iallafall från ARN.Restid obetydligt längre än inom Europa om man räknar bort 8 timmar god sömn på nattflyg.
 

Palazzi

Medlem
Jag har två alternativ som verkar trevliga. Båda kombinerar sol och storstad, men det är ingen extrem hetta likt i Doha (kan bli för nummer två).

1. Hilton Tel Aviv.
Bra flygförbindelser och hotellet röstades fram som bästa lyxhotell av Tripadvisor 2013. Det är ju inget av de riktiga lyxmärkena, men ett enastående hotell. Tel Aviv har ett Ritz, men det är rätt slitet.

2. Four Seasons Marrakech
Ser otroligt pampigt ut i sin orientaliska stil. Perfekt stad för shopping, och hotellets rejäla pooler borde tillgodose badbehovet.
 

Glenn E

Medlem
Warszawa har väldigt prisvärda hotell.
Hyatt för 75 euro / natt till exempel.
Väldigt bra hotell.
Inte så vackert i Warszawa men prisvärt.
Och Wizz air flyger direkt ifrån Säve.:)
 
Toppen