Senaste nytt

Soker British Airways First resa for 4 till Miami/Los Angeles/Honolulu eller annan kul destination

trekker

Medlem
Jag kommer defenitift använda ta för bokningen, har läst på ft att Amex ska vara okej om man får rätt agent. Ska börja leta ordentligt när jag är tillbaka på "jobbet" på tisdag.
 

agehall

Medlem
Jag hade nog kollat med Propeller Travel istället. De borde få ordning på sin GUF-biljettering snart och då får du någon som faktiskt förstår sig på det här.
 

gunry

Medlem
Och det är helt fel. Det blir revenue av det. Men oavsett så finns det inga krav på att resa närmaste väg med BAEC - du betalar ju för det du reser oavsett.

Nu är jag lite OT men här är texten om "kortaste vägen":

15.13. Rewards are based on round trip travel between origin and destination using the most direct route possible. Rewards may be for more than one flight sector. On no more than one occasion per Reward may a flight sector commence at a different point from the end of the preceding flight sector. It is possible to combine flights on British Airways and Service Partner airlines to make a round trip journey of up to a maximum of 8 sectors.

Terms and Conditions | Executive Club | British Airways

Edit: För att förtydliga, jag inser att du har rätt här, men det var denna klausul som agenten (med supervisor) lutade sig mot.
 
Last edited:
Toppen