Senaste nytt

Soker British Airways First resa for 4 till Miami/Los Angeles/Honolulu eller annan kul destination

nota bene

Medlem
Hittade 4 reward platser i F på dub-lhr-iad. Som man säger på engelska, ett rent pisstake från ba. De ville ha £30000 plus att jag använde alla mina vouchrar. Just nu känner jag för att klippa baec gukdkortet på mitten.
Låter ju inte klokt.

Fare basis INN8S4Z1 för 1803 USD+skatt är det som gäller per vuxen.

Kommer upp som €8332 för er fyra på Matrix via LHR bägge vägarna på era datum till IAH.

Till IAD gäller: 1868 USD+skatt

Detta kommer upp som €7732 för er fyra på Matrix på era exakta datum.
 
Last edited:

trekker

Medlem
Låter ju inte klokt.

Fare basis INN8S4Z1 för 1803 USD+skatt är det som gäller per vuxen.

Kommer upp som €8332 för er fyra på Matrix via LHR bägge vägarna på era datum till IAH.

Till IAD gäller: 1868 USD+skatt

Detta kommer upp som €7732 för er fyra på Matrix på era exakta datum.
Det är samma pris jag fick på matrix samt när jag sökte cw utan uppgradering på ba's bokningssida. Men med uppgradering stack priset iväg. Tveksam till hur de kan ta £7500 t/r i club world och vem som skulle betala det.
 

nota bene

Medlem
För att förtydliga:

Era flyg är som följer:


Dublin (DUB) to Washington (IAD) — Fri, Feb 12
upload_2015-12-26_19-51-14.png

BA.png

Dublin (DUB) to London (LHR) — Fri, Feb 12
British Airways 831
Dep: 7:10 am
Arr: 8:45 am
1h 35m
Airbus A319
Business (J)
upload_2015-12-26_19-51-14.png


Layover in LHR

8h 15m
BA.png

London (LHR) to Washington (IAD) — Fri, Feb 12
British Airways 293
Dep: 5:00 pm
Arr: 8:30 pm
8h 30m
Boeing 777
Business (I)
upload_2015-12-26_19-51-14.png


Washington (IAD) to Dublin (DUB) — Sun, Feb 21
upload_2015-12-26_19-51-14.png

BA.png

Washington (IAD) to London (LHR) — Sun, Feb 21
British Airways 216
Dep: 6:15 pm
Arr: 6:25 am
7h 10m
Airbus A380
Business (I)
upload_2015-12-26_19-51-14.png


Layover in LHR
Mon, Feb 22
1h 25m
BA.png

London (LHR) to Dublin (DUB) — Mon, Feb 22
British Airways 830
Dep: 7:50 am
Arr: 9:10 am
1h 20m
Airbus A320
Business (J)
upload_2015-12-26_19-51-14.png


Prissätts till EUR 7732.40 och tillgång i Z (award F inventory) på BA293 =8 och BA 216 =4

Finns även tillgång hem 22/2. Då även på 292:an senare på kvällen (mycket bättre tid i min värld).
 

nota bene

Medlem
Det är samma pris jag fick på matrix samt när jag sökte cw utan uppgradering på ba's bokningssida. Men med uppgradering stack priset iväg. Tveksam till hur de kan ta £7500 t/r i club world och vem som skulle betala det.
Troligen har de prissatt ex-LHR i A-klass för revenue F? [edit: Inte ens det blir så illa - £12k för alla]

Något skit har de iaf hittat på... Tror att det är ett fall av HUACA (Hang up and call again) för att få en kompetent agent.
 

agehall

Medlem
Hittade 4 reward platser i F på dub-lhr-iad. Som man säger på engelska, ett rent pisstake från British Airways. De ville ha £30000 plus att jag använde alla mina vouchrar. Just nu känner jag för att klippa baec gukdkortet på mitten.

Det låter inte rätt för fem öre. Notera dock att om du använder dina vouchers på en BA-bokning, så måste det finnas award space. Det gör också att det blir en award i slutändan. Det är bland det sämsta man kan göra med sina GUF (jag har lärt mig den hårda vägen). Ta mitt råd och kontakta en kompetent TA och gör bokningen den vägen så kommer allt att bli mycket bättre!
 

nota bene

Medlem
Det låter inte rätt för fem öre. Notera dock att om du använder dina vouchers på en BA-bokning, så måste det finnas award space. Det gör också att det blir en award i slutändan. Det är bland det sämsta man kan göra med sina GUF (jag har lärt mig den hårda vägen). Ta mitt råd och kontakta en kompetent TA och gör bokningen den vägen så kommer allt att bli mycket bättre!
Menar du att man inte ens får kreditering för underliggande bokningen?

Det är ju helt absurt och emot hur uppgraderingsvouchers fungerar i alla andra flygprogram.
 

agehall

Medlem
Jag vet faktiskt inte - men man bokas in i award inventory istället för att bokas i revenue inventory och få fulla TP/Avios för det, vilket är nog så illa.
 

nota bene

Medlem
Jag vet faktiskt inte - men man bokas in i award inventory istället för att bokas i revenue inventory och få fulla TP/Avios för det, vilket är nog så illa.
Ja, jo - det vet jag! Innebär ju iofs en förlust av 70 TP x2 och lite Avios. Dock är ju TP i princip värdelösa om man ändå lätt kommer över relevanta gränser (1500/5000).
 

agehall

Medlem
Jo, men att missa 1500TP är ju nästan svårt... :) Dessutom finns det fler brytpunkter innan 5k TP (där man får sina GUF) så det är värt att samla allt man kommer åt.
 

nota bene

Medlem
Jo, men att missa 1500TP är ju nästan svårt... :) Dessutom finns det fler brytpunkter innan 5k TP (där man får sina GUF) så det är värt att samla allt man kommer åt.
Hehe - tycker om ditt sätt att se på saken :)

Jo, 2500 och 3500 ger ju något. Landade på typ 2160 eller något förra året. I år är det tänkt att landa straxt över 5000... Redan bokad så att jag förnyar Guld innan midsommar.
 
Toppen