Senaste nytt

Soft landing till Silver i BAEC

Kricka

Medlem
På grund av alldeles för få resor 2018 (lyckades inte få ihop en sista TP-run
vid nyår) så blir det en "soft landing" till Silver. Då jag inte ens lyckades få
ihop TP (600) till Silver så undrar jag om det är någon skillnad för nästa år
om jag får Ihop de sista TP som behövs för Silver innan 8 Febr. (mitt brytdatum)
eller bara sitter still i båten och får mitt Silverkort.
Min fråga mer exakt är ju om det blir någon skillnad för att försöka få ihop ett
Gold nästa år? Utgår ifrån att jag i bägge fall behöver tjäna in ett Silver (600TP)
och sedan ev. ett Gold (ytterligare 1500) ?
 

fcx

Medlem
Ingen skillnad, i bägge fallen så måste du ju tjäna in nästa periods silver innan du kan börja samla TP till guld.
 

Homer

Medlem
De brukar ju ge en "grace period" på 2 veckor efter brytdatum,
får du det så räknas de Tier Points du tjänar under den tiden för båda perioderna.
 

NotRyan

Medlem
På grund av alldeles för få resor 2018 (lyckades inte få ihop en sista TP-run
vid nyår) så blir det en "soft landing" till Silver. Då jag inte ens lyckades få
ihop TP (600) till Silver så undrar jag om det är någon skillnad för nästa år
om jag får Ihop de sista TP som behövs för Silver innan 8 Febr. (mitt brytdatum)
eller bara sitter still i båten och får mitt Silverkort.
Min fråga mer exakt är ju om det blir någon skillnad för att försöka få ihop ett
Gold nästa år? Utgår ifrån att jag i bägge fall behöver tjäna in ett Silver (600TP)
och sedan ev. ett Gold (ytterligare 1500) ?
Gör ingen run nu, du får soft landing till Silver i alla fall, sedan börjar du samla TP till Guld i din nya period
 

Flying Finn

Medlem
Håller med @NotRyan angående vad som är smartast.

Det är precis så som jag har gjort. Jag blev guld 2016, men p.g.a. att jag inte reste under 2017, är jag nu silver. Måste medge att förmånen med kortet kommer nu bäst fram vid bokning, eftersom det möjligör gratis platsval med BA. :) Kommer att återkvala som guld i maj (mitt medlemsår bryts opraktiskt i juni), men satsar mera på mitt resande först det medlemsåret, eftersom guldstatus ger mera fördelar än silverstatus.
 
Toppen