Sofitel Water Tower Chicago i januari/februari 2016

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av kexxcream, 7 Mars 2015.

1. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu går det att boka Sofitel Water Tower i Chicago under jan/feb 2016 (inkl frukost) till 70% rabatt och detta görs via booking.com.

Gratis avbokning och inga avgifter debiteras på kreditkortet.

Book first, think later.

jonten och Aurora gillar detta.
  2. Aurora

Aurora Medlem

750 kr for to netter? Jeg har nylig booket dette hotellet til 3700kr for to netter UTEN frokost...!! Frister å utsette chicago-reisen til 2016, sparer jo vanvittig mye penger... Booket i januar :)

3. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Rätt ovanligt pris, bokade 7 nätter för cirka 3600 kr. Återstår att se om man kan utnyttja erbjudandet och om det går att synka med resan till ABC öarna i dec/jan.

4. jonten

jonten Medlem

Först bokade jag samma rum på Accors hemsida, fullt avbokningsbart. Jag bokade samma rumstyp med frukost i 5 nätter för 1311 USD.
    Sen in på Booking.com och gjorde bokningen för 294 USD.
    Jag har nu skickat in en Best price guarantee till Accor, går den igenom blir priset typ 260 USD för 5 nätter. Men jag gissar de kommer slå ner på att avbokningstiden skiljer några timmar. Så jag är förberedd på att bråka.
    Och sen som Member Le Club des Actionnaires så räknar jag med en svit i 5 nätter för 2200:- SEK

5. nih23

nih23 Medlem

De lär dra tillbaka priset om ett tag, deras priser har inte blivit uppdaterade ännu så hotellet lär börja bråka när de väl märker att deras Revenueavdelning är dum i huvudet.

Sedan så gäller inte Accor förmånerna om du bokar via 3dje part, så en svit uppgradering lär nog inte hända så länge du inte har en människa utan kunskap vid disken då du checkar in.

6. jonten

jonten Medlem

@nih23 Tanken om det inte framgick är ju att avboka booking.com och bara köra direkt på Accors pris. Och då ta del av förmånerna.
    Men får se om de ger med sig...

7. erhel

erhel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Bokade på vinst och förlust. @jonten: återkom med besked från Accor!

jonten gillar detta.
  8. jonten

jonten Medlem

Tänk på att Accors prisgaranti bara gäller 24 timmar efter bokningen på booking.com

9. Aurora

Aurora Medlem

Er det noe man bør gjøre? How do I do it? Er det noe odds for at det blir kansellert bookingen fra booking.com?

10. kexxcream

kexxcream Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan de inte åberopa det klassiska att man inte längre kan boka erbjudandet? Dealen försvann rätt snabbt.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!