Senaste nytt

Sofitel Legend The Grand Amsterdam - Erfarenheter?

Hej hej!

Nu är de så att jag kommer till Amsterdam nästa helg 8-10 augusti och har blivit sugen att testa på Sofitel som är belägget väldigt centralt. Hotellet är ett riktigt 5 stjärnigt och ska tydligen va ett av dom bästa i Amsterdam.

Ser man på bilderna och allt verkar de väldigt fint och enligt Tripadvisor är det ett topphotell när alla gäster recenserat med enbart små felaktigheter på enstaka vistelser.


Tänkte höra om någon här haft erfarenheten att bott på hotellet? Om man bokar en av sviterna ingår Butler Service och är speciellt nyfiken på den!

Just nu ligger ett vanligt Superior room på 400 Euro för en natt (minsta sviten 850Euro med frukost och skumpa på rummet).Tanken är att jag och en vän ska bo där 9-10 augusti.


Tack på förhand och ifall jag glömde säga de, det utlovas en recension med många bilder om de kommer till att jag bor där. Övertyga mig :)
 

jumbooze

Medlem
Har ni tittat på Virtuoso? Detta hotell är ett Virtuoso-hotelldvs kan bokas via virtuoso

All Virtuoso Guests Receive:
  • For 2014
  • Upgrade on arrival, subject to availability
  • Daily Buffet breakfast, for up to two in room guests
  • $100 USD Food & Beverage credit, to be utilized during stay
    • (not combinable, not valid on room rate, no cash value if not redeemed in full)
  • Early check-in/late check-out
    • subject to availability
 

JonW

Medlem
Mycket trevligt ställe med fantastisk personal! Har aldrig sovit där, men deras restaurant Bridges är en av mina favoriter i stan.
Mest inriktad på fisk o skaldjur dock.
Sen ligger det bara två kvarter från stans största turistattraktion...
 
Försökte kolla där @jumbooze men fattar inte hur man bokar. Måste man ringa?

Har redan bokat ett full återbetalbart rum just nu. Ska bli intressant och se hur allt fungerar med Butler Service och liknande. Än så länge imponerar den med den kontakten jag haft idag men ett helt dokument där man enkelt med att kryssa i kan redogöra för hur man vill ha sin säng bäddad med olika täcken och hur hård eller mjuk kudden ska va o om de ska va dun eller skumkuddar...
 
Man måste maila iaf och ha en kontaktperson som bokar. Pma om du vill ha en kontaktperson.
J

Vet inte om de är någon skillnad att boka just nu men absolut för framtida bokningar kan de va bra att ha en kontakt. Min aktuella bokning är redan anpassad och allt där min bokning är gällande ett speciellt rum på hotellet också. Vill inte chansa att boka om och förlora de rummet.

Tack @jumbooze
 

jumbooze

Medlem
Vet inte om de är någon skillnad att boka just nu men absolut för framtida bokningar kan de va bra att ha en kontakt. Min aktuella bokning är redan anpassad och allt där min bokning är gällande ett speciellt rum på hotellet också. Vill inte chansa att boka om och förlora de rummet.

Tack @jumbooze
OK, annars så såg jag just din bokning som ett bra exempel där jag hade provat med Virtuoso då "rate" brukar vara Best Flexible Rate vid virtuoso-bokningar. Och ska man boka en dyr rate så kan man lika gärna få med lite extra på köpet.
Ha en trevlig helg i AMS
 
Okey du tänkte så, Jo nu har jag iof bokat ett ganska stort rum och ett paket till det. Är platinum på accor så får uppgradering om jag nu behöver det (tror inte det med tanke på det speciella rummet vi har).

Men alltid bra att veta att dom finns ;)
 
Fick ett mycket trevligt mail ifrån "Butler department". Detta efter jag bett om lite olika saker. Prislistan för champagne verkar va lite i överkant. Krug för 680 Euro är väl det som utmärker sig mest, undra vilken årgång de är??

Men ett mycket trevligt bemötande har dom och dom har löst allt jag än så länge bett om. Det kan nog bli en intressant vistelse. Många bilder kommer tas.

Good afternoon. Concerning your requests:


Restaurant: Tales and Spirits – confirmed

Number guests: 02

Date: 09.08.14

Time: 18h30 (until 20h45)


CHAMPAGNE

THE GRAND SELECTION

2006 - Moët & Chandon | Grand Vintage 105

2004 - Moët & Chandon | Grand Vintage | Rosé 125

BRUT

Veuve Clicquot Ponsardin 118

Ayala | Brut Majeur 113

Besserat de Bellefon | Cuvée des Moines 110

Barons de Rothschild 118

Ruinart 126

Bollinger | Special Cuvée 155

Bollinger | Grand Année 295

Krug 680



We are at your disposal for any further requests and questions.
 
Toppen