Senaste nytt

Sofia på nya äventyr - Business Class och First Class till och från Sydney

pep

Medlem
My first First – en liten besvikelse

..... innan en välkomstdrink serverades. Det var endast alkoholfritt som gällde på marken, av okänd anledning. Kanske är det alltid så på Malaysian?...
Jeg tror at mange bz-class-"professionelle rejsende" stiller forkerte forventninger til F: Servicen er langt mindre påtrængende end i business og der er mere stille og respekt for den rejsendes integritet? Dvs. hvis man vil have mere dialog og mere service skal man selv gøre noget for det eller ganske simpelt fortælle FA fra start at man gerne vil have pro-aktiv service under flight'en..?? Mht. velkomstdrink diskuterede jeg det i sidste uge med purseren (jeg fløj MH SGN-KUL-SGN for Mileage Run). Han sagde at MH ikke serverer alkohol før take off på alle deres fly, begrundet med tax of monitorering af lager). Men i luften huskede de hvad jeg havde sagt og FA forkælede mig glas efter glas, indtil jeg måtte bede om en pause...MH C-klasse ligger på et højt niveau og jeg elsker dem selv om de ikke kan levere champagne før take-off
 

Alf

Medlem
MAS serverar ingen alkohol innan start, men väl deras signaturdrink, Rubi Passion. En mycket god drink, trots att den var alkoholfri, som innehåller te blandat med calamani juice med tropiska kryddor. Personligen tycker jag den är mycket godare än champagne.


MAS signaturdrink, Rubi Passion
 

Sofia

Medlem
Jag fick minsann ingen sån drink!

Och det här med pyjamasen måste redas ut. Inga knappar på min men för referens spillde jag inte heller någon snaps på den ;)
 

Alf

Medlem
Jag fick minsann ingen sån drink!

Och det här med pyjamasen måste redas ut. Inga knappar på min men för referens spillde jag inte heller någon snaps på den ;)

Nu är det nog dags att du tar tag i reklamationsskrivelsen. Vi blev i alla fall erbjuden denna drink som första förslag. I och för sig står den även nämnd i drinklistan eller matsedeln.

Kollade även pyjamasen: INGA KNAPPAR.
 

Sofia

Medlem
Ok guys! Imorrn bar det av till Hunter Valley for tva dagars seriost vinprovande, foljt av vininkop nar vi nyktrat till tillrackligt for att kora bil igen.

Bilder pa nojen fran Port Stephens kommer sa snart internetuppkopplingen tillater. Det har hur som helst varit nagra trivsamma dagar med god mat, vackra utsikter, morning runs, vin och ol. Inget att klaga pa forutom den oberakneliga bebisen ;)
 

Sofia

Medlem
Efter tre dagars idogt vinprovande i Hunter Valley kan jag här presentera skörden. Mer ingående beskrivning och berättelser kommer när jag om knappa två dagar beger mig hemåt igen. Vill inte slösa bort alltför mycket tid med att hänga på nätet just nu men håll till godo!
FB_IMG_1414046257240.jpg
 

Sofia

Medlem
Dags för en liten uppdatering igen.
Befinner mig nu i en av JALs förstaklasslounger på Narita. Började dagen med att vänta på att loungerna skulle öppna, fick sen äntligen frukost och passade därefter på att duscha och sova lite. Har ännu inte vågat mig på att testa funktionerna på de japanska toaletterna, det känns som att det kan bli en blöt affär om man gör fel ;)
Kanske efter mer champagne...

Nu blir det lite sushi och så ska jag prova den berömda ölmaskinen!
20141026_074632.jpg


20141026_082007.jpg
 
Toppen