Senaste nytt

Snus och tullregler

Twingly

Medlem
O
På Singapore Changis (SIN) terminal 1, 2 och 3 finns det säkerhetskontrollen vid varje gate. På terminal 4 finns det en central säkerhetskontroll.
Därför det är bättre att säger "efter immigration (från Singapore)".

Information om bagageförvaring efter immigration (från Singapore), kan du läsa här.
Snus och tullregler | Sida 10 | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Okej men då måste jag ändå ta snuset igenom säkerhetskontrollen? Eller?

Och kan jag nå bagage store på en terminal från en annan terminal? Tex om jag ankommer Singapore på terminal 1 och lämnar en väska i bagage store där, sedan åker jag ut från terminal 2, kan jag då nå bagage store på terminal 1?
 

Dr. Miles

Expert
O
Och kan jag nå bagage store på en terminal från en annan terminal? Tex om jag ankommer Singapore på terminal 1 och lämnar en väska i bagage store där, sedan åker jag ut från terminal 2, kan jag då nå bagage store på terminal 1?
Terminal 1, 2 och 3 sitter ihop och du kan röra dig inom "efter immigration (från Singapore)" när du har ankommit till Singapore Changi.
 

Twingly

Medlem
Okej, tack.

Men om jag då hämtar upp snus jag låst in på bagage store (efter immigration) när jag flyger ut från changi så kommer jag fortfarande att behöva ta min väska med snus igenom röntgen i säkerhetskontrollen?
 

Canadien

Medlem
Okej, tack.

Men om jag då hämtar upp snus jag låst in på bagage store (efter immigration) när jag flyger ut från changi så kommer jag fortfarande att behöva ta min väska med snus igenom röntgen i säkerhetskontrollen?

Ja men säkerhetskontrollen letar inte efter snus, du får ta med dig hur mycket du vill genom säkerhetskontrollen.
 

Twingly

Medlem
Okej, men om varan är olaglig i landet så borde väl rimligen säkerhetskontrollen intressera sig för mitt snus?
 

Dr. Miles

Expert
Off topic.

För mig baggage store är en butik som säljer väskor. Left luggage/baggage, bag storage låter som bagageförvaring för mig.
 

agehall

Medlem
Okej, men om varan är olaglig i landet så borde väl rimligen säkerhetskontrollen intressera sig för mitt snus?
Nej. Säkerhetskontroller ska (även om de ibland gör avsteg) titta efter saker som utgör en säkerhetsrisk om du får ta med föremålen ombord. Att många av dessa föremål också är olagliga i övrigt är egentligen en helt annan fråga.
 
Toppen